گرد و غبار برای دومین روز متوالی دید افقی در مهران را کاهش داد

گرد و غبار برای دومین روز متوالی دید افقی در مهران را کاهش داد

علی محمدیان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دید افقی ناشی از پدیده گرد و غبار در این شهرستان مرزی اینک هفت هزار متر از میزان دید در یک هوای سالم و استاندارد که ۱۰ هزار متر است، کمتر است.

وی با بیان اینکه شرایط هوای این شهرستان هم اکنون در وضعیت هشدار است، افزود: خیابان ها، معابر، کوچه ها و خودروهای شهر مهران بخاطر گرد و غبار پوشیده از خاک است که این امر نشان از آلودگی هوای این منطقه دارد.

محمدیان با بیان اینکه مردم در هنگام خروج از منازل و حضور در فضای باز از ماسک استفاده می کنند، گفت: شرایط آب و هوایی فعلی در این منطقه تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

مسوول ایستگاه هواشناسی مهران یادآور شد: توده گرد و خاک از دیروز از سمت مناطق شمالی عربستان و شرقی عراق به سمت کشورمان حرکت کرده و همین عامل باعث شده تا این پدیده وضعیت هوای شهرهای مرزی کشورمان بخصوص مهران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی میانگین دمای هوا در مهران را ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: رطوبت نسبی در هوای این شهرستان هم اکنون ۳۴ درصد و سرعت باد نیز هفت کیلومتر بر ساعت است.

ورود توده گرد و غبار از ابتدای روز گذشته بیشتر مناطق استان ایلام را در بر گرفته است و براساس اعلام اداره کل هواشناسی این وضعیت تا ۲۴ ساعت آینده نیز در آسمان این استان تداوم دارد.

شهرستان مرزی مهران با ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب غرب ایلام یکی از شهرهایی است که همیشه در معرض آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگردهای عربی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *