قزوین به‌عنوان نخستین اکوزیست سبز در کشور معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: قزوین به‌عنوان نخستین اکوزیست سبز در کشور معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صدرالدین علیپور در همایش ملی عمران و محیط زیست که بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شدبا اشاره به ضرورت ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه محیط زیست اظهار کرد: جامعه کنونی در شرایطی قرار دارد که همه به بحران موجود در حوزه‌ محیط زیست و حیات تأکید دارند.

وی مطرح کرد: بنده فکر می‌کنم دانشگاهیان به وظایف خود در این زمینه عمل کردند به عنوان مثال در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فناوری‌های متعددی مانند خودروهای خورشیدی و الکتریکی ساخته می‌شود که در راستای کمک به محیط زیست و قابل عرضه به دنیا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: دانش موجود در جمهوری اسلامی ایران و این استان بسیار مطلوب و گسترده است، اما مشکلات به دلیل وجود فاصله در زمینه تدبیر و تغییر میان برخی مسئولان ناشی می‌شود، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند از تدبیر استفاده کنند تا بتوانند یک تغییر ایجاد کنند.

علیپور تصریح کرد: در حوزه‌ مهندسی آب و مسائل مربوط به آن مانند تصفیه و غیره دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ظرفیت‌های خوبی دارد که ما می‌توانیم در حوزه‌ مهندسی آلودگی هوا، تجهیزات لازم و طراحی‌هایی مطابق با تکنولوژی روز دنیا نیز از آن‌ کمک بگیریم و از این موارد برای ساخت و تجهیز شهرک‌های صنعتی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر تأسیس پژوهشکده‌ محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: در همایش حمل و نقل و ترافیک که به‌تازگی در تهران برگزار شد، استادان زیادی از این دانشگاه نقش داشتند که ما می‌توانیم از ظرفیت این افراد در استان قزوین نیز بهره‌مند شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: تلاش می‌شود این استان را به عنوان نخستین اکوزیست سبز به کشور معرفی شود که با توجه به پیشینه‌ این شهر و استان و شرایط و ظرفیت‌های موجود، امیدوارم با کمک همه‌ دست‌اندرکاران و مسئولان استان قزوین به این مهم دست پیدا کرد.

علیپور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست که آن را اولویت جدی برای عموم دولت‌ها دانستند، تکلیف همه‌ مسئولان و قشرهای مختلف مردم در این حوزه مشخص است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *