رفع مشکل زاینده‌رود توسط شورای عالی محیط زیست

رفع مشکل زاینده‌رود توسط شورای عالی محیط زیست

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در جلسه مدیران کل حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه زاینده‌رود تمدن ساز بوده، گفت: هنوز طرح احیای زاینده‌رود به نتیجه نهایی نرسیده و مسائل مدیریتی سبب شده وضعیت زاینده‌رود از رودخانه دایمی به فصلی تبدیل شود.
زرگرپور با بیان اینکه اصفهان یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور تا اواخر سال گذشته بوده اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۳ هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ تن گوگرد توسط نیروگاه‌ها به هوای اصفهان پمپاژ می‌شده و محورهای آران و بیدگل به نایین، برخوار به تالاب گاوخونی و خور از جمله محورهای ریزگردها در این استان است که اگر ۱۰ هزار هکتار تثبیت خاک انجام نشود بدون شک از نظر وجود ریزگردها به شهر اهواز نزدیک می‌شویم.
استاندار اصفهان افزود: بعد از ۳ ماه از شروع کار، طرح ۹ ماده‌ای احیای حوزه آبریز زاینده‌رود را به شورای عالی آب بردیم و برای نخستین بار در کشور مدیریت یکپارچه حوزه آبریز زاینده‌رود محقق شده و در حال پیگیری است.
زرگرپور سال ۹۴ را سالی طلایی برای محیط زیست خواند و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با جدیت و دید عمیق حداقل ۱۵ محور را برای محیط زیست مطالبه کردند که در طول تاریخ کشور محیط زیست هرگز چنین جایگاهی نداشته است که باید موضوع زاینده‌رود در جلسات شورای عالی محیط زیست مطرح شده و برای آن چاره‌اندیشی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *