برنامه ملی مقابله با “گرد و غبار” و “ریزگردها” تدوین شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برنامه ملی مقابله با گرد و غبار و ریزگردها تدوین شد، گفت: مطالعات مقابله با ریزگردها در استان‌ها تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، معصومه ابتکار امشب در برنامه تلویزیونی سیمای مرکز بوشهر با اشاره به اینکه کلیات لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اظهار داشت: به سبب اهمیت این لایحه شور دوم آن در مجلس شورای اسلامی برای تصویب به پایان رسید که امید می‌‌رود  به زودی در صحن علنی مجلس برای بررسی ارائه شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه ملی مقابله با گرد و غبار و ریزگردها تدوین شده افزود: مطالعات مقابله با ریزگردها در استان‌ها  تدوین شده که نقش مهمی در اجرای طرح‌های مقابله‌ای با این مشکل زیست محیطی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کانون‌های ریزگرد در مناطق مختلف کشور شناسایی شد تصریح کرد:برای مقابله با ریزگردها و گرد و غبار در مناطق مختلف کانون این ریزگردها شناسایی که طرح‌های مختلفی با مشارکت سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها اجرایی می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه مقابله با ریزگردها با تعامل کشورهای منطقه انجام می‌شود گفت: در سفر به کشور عراق و بررسی مقابله با این پدیده زیست محیطی به راهکارهای لازم دست یافتیم که طرح‌هایی در این عرصه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون هکتار از اراضی بیابانی عراق تولید‌کننده ریزگرد است افزود: مطاالعات لازم برای مقابله با این پدیده شده به گونه‌ای که سالانه ۳۰۰ هزار هتکار از مناطق  مختلف کشور که به این پدیده مبتلاست ساماندهی می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نشست اجلاس تغییر اقلیم و ارائه راهکارهای لازم در این عرصه بیان کرد: توجه به حفظ محیط زیست رویکرد جهانی  دارد که در  اجلاس تغییر اقلیم  ۱۹۷  کشور در این عرصه به توافق رسیدند که جمهوری اسلامی ایران نیز به زودی به این توافق می‌پیوندد.

ابتکار با بیان اینکه افزایش دما سبب تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد، کشاورزی، منابع طبیعی، آب ، خاک و صنعت می‌شود افزود: در این راستا مقابله با این روند یک تکلیف ملی و جهانی است.

 

One thought on “برنامه ملی مقابله با “گرد و غبار” و “ریزگردها” تدوین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *