عوامل انسانی دخیل در ایجاد مشکلات زیست محیطی مدیریت شود

رئیس سازمان‌های مردم نهاد استان ایلام گفت: در بروز مشکلات زیست محیطی هم عوامل طبیعی و هم عوامل انسانی دخالت دارند که اگر چه شاید نتوان با عوامل طبیعی مبارزه کرد اما عوامل انسانی را می‌توان و باید مدیریت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, اکبر محبی رئیس سازمان‌های مردم نهاد استان ایلام در نشست معاون رئیس جمهور با اقشار مختلف ایلام اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی مختلفی در استان ایلام مانند کم آبی وجود دارد که مشکلات خاص خود را به وجود آورده است.

وی در این نشست که با موضوع مشارکت در حفظ و بهبود محیط زیست تشکیل شد گفت: کم آبی آثار تخریبی بسیاری در حوزه کشاورزی و جنگل‌ها دارد که در آینده مشکل کمبود آب شرب نیز به آن اضافه خواهد شد لذا این موضوع باید مدیریت شود.

رئیس سازمان‌های مردم نهاد استان ایلام تصریح کرد: در استان ایلام مشکل ریزگردها به همراه دفع غیراستاندارد زباله‌ها سبب آلودگی و آسیب‌هایی جدی به مردم و محیط زیست شده است.

وی افزود: در بروز این مشکلات هم عوامل طبیعی و هم عوامل انسانی دخالت دارند که اگر چه شاید نتوان با عوامل طبیعی مبارزه کرد اما عوامل انسانی را می‌توان و باید مدیریت کرد.

محبی ادامه داد: از جمله مسائل دیگری که باید به آن توجه شود و در راستای تا مین آن تلاش شود کمبود امکانات اطفاء حریق به هنگام وقوع حریق است که سبب می‌شود نتوانیم به درستی در اطفای حریق اقدام کنیم ضمن اینکه قطع درختان بلوط برای تولید ذغال در استان به ویژه در شهرستان ایلام نیز یک معضل بزرگ است.

وی افزود: باید در ایلام با توجه به وجود پدیده ریزگردها حداقل قطع درختان را داشته باشیم اما متاسفانه در ایلام برای تعریض خیابان‌ها درختانی با عمر بیش از ۵۰ سال نیز قطع شده‌اند.

رئیس سازمان‌های مردم نهاد استان ایلام تصریح کرد: باید به مردم به عنوان اصلی‌ترین ارکان حفاظت از محیط زیست توجه شود و در این زمینه ادارات زیست محیطی باید در توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد تلاش بیشتری داشته و در جلسات زیست محیطی نمایندگانی از سازمان‌های مردم نهاد را دعوت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *