خودروها عامل ۶۳ درصد آلودگی شهر ارومیه هستند

تقی کهوریان ظهر سه شنبه در جلسه هم اندیشی متولیان مراکز معاینه فنی خودروهای سبک که با حضور جمعی از مسئولان آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: با وجود اینکه هر سال بر تعداد خودروهای شخصی آذربایجان غربی افزوده می‌شود اما خوشبختانه به نسبت تعداد خودروها میزان تصادفات کاسته شده است.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی افزود: رانندگان بایستی در اخذ معاینه فنی خودروهای خود جدی باشند چرا که معاینه فنی این اطمینان را به راننده و سرنشینان می‌دهد که بروز حوادث احتمالی ناشی از نواقص فنی خودرو وجود ندارد.

وی بر خودداری از تردد خودروهای بدون معاینه فنی در سطح شهر تاکید و خاطر نشان کرد: بنا به ارائه آمار پلیس راه استان نسبت خودروهای شخصی و وسایل نقلیه استان آذربایجان غربی بیش از جمعیت آن است بنابراین بایستی رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان جدی تلقی شود.

کهوریان تصریح کرد: شهر ارومیه دومین شهر آلوده کشور از نظر تردد خودرو است به طوری که ۶۳ درصد آلودگی هوای شهر ارومیه به واسطه خودروها انجام می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از مسئولان استانی خواست تا با نصب علائم ایمنی در مناطق پر حادثه شهر و نیز اجرای عملیات لازم برای کاهش حوادث ناشی از رانندگی اقدام کنند.

کهوریان افزود: شهرداری یا پیمانکاران عملیات حفاری درون شهری توجه داشته باشند تا در حین عملیات حفاری با نصب پلان ایمنی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *