مقابله با اثرات آلودگی هوا با این ویتامین!

شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد تنفس در هوای آلوده به قلب ضرر می‌زند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف روزانه مکمل‌های ویتامین B از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

دکتر “آندرا باکارلی” یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت: در حالیکه دو ساعت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا تاثیر منفی بر ضربان قلب و سطح گلبول سفید خون دارد، مصرف مکمل‌های ویتامین B برای مدت چهار هفته می‌تواند این تاثیر را از بین ببرد.

متخصصان آمریکایی همچنین با بیان اینکه ویتامین B ممکن است از برخی تاثیرات ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا پیشگیری کند، اظهار داشتند: باید توجه داشت این مطالعه تنها روی ۱۰ فرد سالم انجام گرفته و نمی‌توان نتایج آن را برای تمامی افراد صحیح دانست. علاوه بر این، پیشگیری از آلودگی هوا بر ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری از تاثیرات منفی آن بر سلامت اولویت دارد.

افرادی که در معرض آلاینده‌های هوا قرار دارند بیشتر احتمال دارد دچار حمله قلبی، سرطان ریه، جهش ژنتیکی، تولد نوزادان نارس و مرگ و میر زودهنگام شوند. در مجموع ذرات معلق در هوا سالانه به مرگ زودهنگام سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان منجر می‌شود که بیشتر به دلیل آسیب رساندن به سیستم قلبی – عروقی است. این نوع از آلودگی شایع‌ترین علت حمله قلبی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این بررسی به ۱۰ شرکت کننده برای مدت چهار هفته مکمل‌های ویتامین B تجویز شد سپس برای مدت دو ساعت آنان در معرض ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرن قرار گرفتند و مشخص شد مصرف این مکمل‌ها تاثیرات منفی ناشی از آلودگی هوا روی سیستم ایمنی و قلبی – عروقی را می‌کاهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *