تدابیر ویژه برای مقابله با آلودگی صوتی

مدیر‌عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: هزینه مقابله با آلودگی صوتی بسیار بالا است و بهترین راه مقابله‌، پیشگیری از بروز آن است‌.

دکتر یوسف رشیدی به خبرگزاری مهر، گفت: هزینه ساخت هر کیلومتر از دیواره‌های صوتی بتنی در حاشیه بزرگراه‌ها در حدود صد‌میلیون تومان است که در مورد دیواره‌های شفاف، این مبلغ ده برابر می‌شود. از این رو مراکز حساس و بحرانی از قبیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را در این خصوص در اولویت قرار داده‌ایم.
وی تاکید کرد: بهترین کار همان است که به دنبال پیشگیری باشیم چرا که هزینه مکان‌یابی بهتر برای بزرگراه‌ها  و ساخت منازل و ساختمان‌ها در مکان‌هایی که در معرض آلودگی نباشند بسیار کمتر خواهد بود.
وی همچنین راهکارهای کاهش آلودگی صوتی را در سه گروه  طبقه‌بندی کرد و افزود: منابع تولید‌کننده نظیر خودروها را می‌توان با استانداردسازی اصلاح نمود و یا می‌توان بین منبع و گیرنده دیواره‌های صوتی شفاف و غیر‌شفاف ایجاد کرد، که نصب این دیواره‌ها می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ دسیبل کاهش آلودگی صوتی را به دنبال داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از آسفالت‌های متخلخل در کاهش آلودگی صوتی خودروها بسیار موثر بوده و در مورد گیرنده نیز می‌توان با استفاده از پنجره‌های دو‌جداره در ساختمان‌ها آلودگی صوتی را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *