تشدید برخورد با خودروهای فرسوده کلید کاهش آلودگی هوای تهران

عضو مجمع نمایندگان استان تهران بروزرسانی دوربین ها و تجهیزات نظارتی برای ثبت تخلف و جریمه تردد خودروهای فرسوده را گامی موثر در کاهش آلایندگی پایتخت دانست

پروانه سلحشور در رابطه با اظهارات رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور مبنی بر اینکه امکان ثبت تخلف و جریمه برای تردد خودروهای فرسوده در آینده‌ای نزدیک با به روزرسانی دوربین‌ها در سطح کلانشهرها فراهم می شود زیرا به استناد قانونی تردد خودروهای فرسوده در معابر شهری کلانشهرها ممنوع است، گفت: این اقدام می تواند در جهت بهبود آلایندگی هوای کلانشهرها بسیار موثر باشد و امیدواریم هر چه سریع تر تحقق یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید آمار دقیقی از تعداد خودروهای فرسوده و دودزا کسب شده و میزان آلایندگی آنها مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا بتوان بر اساس آن تاثیر خودروهای فرسوده را در آلایندگی هوای پایتخت اندازه گیری کرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده گامی موثر در جهت بهبود وضعیت هوای پایتخت است، تصریح کرد: باید تردد خودروهای سنگین، تاکسی پیکان ها، مینی بوس ها و اتوبوس های دودزا و آلاینده در سطح شهر ساماندهی شده و با برنامه ریزی مناسب و توجه جدی به شرایط اقتصادی مالکان آنها از تردد آنها در سطح پایتخت جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم توجه به نوسازی خودروهای فرسوده و همچنین اسقاط آنها، گفت: اتوبوس های فرسوده به ویژه مینی بوس ها آلایندگی زیادی تولید و ایجاد می کنند بنابراین توسعه و خرید اتوبوس ها و مینی بوس های جدید باید در دستور کار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد و در جهت توجه به خرید خودروهای پاک هیبریدی و برقی اقدام کرد.

سلحشوری افزود: امیدواریم خودروهای هیبریدی و برقی به خودروهای تهران اضافه شود تا از این طریق میزان آلودگی هوای تهران به تدریج کاهش و زمینه‌های لازم برای ترویج و استفاده از خودروهای هیبریدی فراهم شود.

وی با بیان اینکه اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده پایتخت نیازمند همکاری بین بخشی است، یادآور شد: شهرداری، پلیس راهور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک ها باید در این ارتباط به وظیفه خود به درستی عمل کنند تا جایگزینی خودروهای فرسوده به درستی تحقق یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت و وام های کم بهره بانکی به صاحبان خودروهای فرسوده پایتخت تاکید کرد و افزود: برخی افراد از طریق همین خودروها امرار معاش می کنند از این رو  بهتر است حمایت های اقتصادی مناسب از آنها به عمل آید.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، ادامه داد: در کشور این امکان وجود دارد که از سوخت های پاک استفاده و با استفاده از مولفه های مختلف در جهت کاهش آلاینگی هوای پایتخت گام برداشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *