آتش سوزی و آلودگی هوا شرایط ۵ استان اندونزی را اضطراری کرد

شبکه خبر آسیا روز جمعه اعلام کرد سازمان کاهش بلایای طبیعی اندونزی در بیانیه ای وضعیت استان های ‘ریائو’، ‘رامبی’، ‘سوماترای جنوبی’، ‘کالیمانتان جنوبی’ و ‘کالمیانتان غربی’ را در شرایط اضطراری اعلام کرد.
‘سوتوپو پورو نوگروهو’ سخنگوی این سازمان گفت: این وضعیت به دولت های محلی کمک می کند با آتش سوزی ها مقابله کنند و این تصمیم پس از اینکه چندین منطقه و ناحیه در این استان ها پیشتر شرایط را اضطراری اعلام کرده بودند، اتخاذ شد.
تصاویر ماهواره ای مؤسسه ملی فضایی و هواشناسی اندونزی نشان می دهد نقاط آتش خیز اندونزی از ۱۶۸ مورد در روز یکشنبه هفته جاری به ۲۶۹ مورد در پایان روز پنجشنبه افزایش یافته است.
با وجود این شرایط، دو منطقه در استان ‘ریائو’ از اوایل ماه ژانویه سال جاری با اعلام شرایط فوق العاده تلاش کردند با وقوع آتش سوزی هایی که ممکن است کنترل آنها از دست خارج شود، مقابله کنند.
استان ‘آچه غربی’ اندونزی نیز از اوایل ماه جاری میلادی پس از اینکه آتش سوزی ها در یک هفته به بیش از ۷۰ هکتار گسترش یافت، شرایط اضطراری اعلام کرد.
این استان های اندونزی با اعلام شرایط فوق العاده این امکان را دارند که از دولت مرکزی خواستار کمک به منظور مقابله با آتش سوزی در مقیاس های مختلف شوند.
آتش سوزی ها در اندونزی طی سال های گذشته علاوه بر پیامدهایی که برای سلامتی مردم و اقتصاد این کشور داشته اند، برخی تبعات سیاسی نیز در ارتباط با کشورهای همسایه به همراه داشته است.
این آتش سوزی ها سال گذشته با اقدامات دولت اندونزی تا حدود کاهش یافت.
تدابیر مختلف دولت اندونزی باعث شد نقاط آتش خیر در این کشور حدود ۱۷ درصد کاهش یابد و براساس نظر کارشناسان، شرایط آب و هوایی نیز در این فرایند به این کشور کمک کرده است.
اندونزی هر سال در ماه ها ژوئن تا آگوست با فصل خشک مواجه است که همزمانی آن با آب و هوای موسمی در برخی کشورهای همجوار همواره آلودگی شدید هوا را برای منطقه جنوب شرق آسیا در پی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *