تنها راه رفع آلودگی هوای تهران مترو است

رئیس منتخب شورای پنجم شهر تهران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره آلودگی هوای تهران گفت: زحمات زیادی برای رفع آلودگی هوای تهران کشیده شده است.

همچنین تنها راه ممکن برای رفع ترافیک شهری، جایگزین کردن راه‌آهن شهری برای کلانشهر تهران است.محسن هاشمی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: ما باید ۱۲خط مترو داشته باشیم و ۱۰میلیون نفر را با این روش جا به جا کنیم، ۵میلیون نفر هم با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند که مجموعا ۱۵میلیون نفر می‌شود که می‌تواند حجم ترافیک را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

به گفته هاشمی، در بخش اتوبوسرانی باید این شبکه را بر مترو عمود کرد که برای رسیدن به این مرحله، باید بین ۷تا ۹هزار اتوبوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی اضافه و ۳هزار واگن داشته باشیم، ما هم‌اکنون تونل و ریل‌ها را ساخته‌ایم اما واگن نداریم که افزایش واگن می‌تواند زمان رسیدن قطارها را به ۳دقیقه کاهش دهد. او ادامه داد: ما براساس قوانین موجود می‌خواهیم در تهران سیستم حمل‌ونقل کارایی داشته باشیم.

این منتخب ریاست پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود: یک سری از نظارت‌ها توسط مردم صورت می‌گیرد و مردم از طریق تماس با شهرداری، مشکلات شهری را اطلاع‌رسانی می‌کنند، به‌طور مثال آلودگی صوتی، دستفروشی و ساخت‌وساز غیرمجاز به‌ترتیب ۳مورد از مهم‌ترین شکایت‌های مردمی است. او گفت: یک سری از شکایت‌ها هم مربوط به فساد داخلی در شهرداری است که باید رسیدگی شود، بنابراین نظارت در شورای پنجم باید جدی‌تر از شورای چهارم دنبال شود. هاشمی تأکید کرد: یکی از کارهایی که در شورای پنجم دنبال می‌کنیم، شفاف‌سازی‌ قانون شهرسازی است، تفصیل‌پذیری قانون باید رفع و شفافیت بر قانون حاکم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *