شکایات مردمی واحدآلاینده صنعتی در روستای«همدانک»رابه تعطیلی کشاند

بهارستان- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: شکایات مردمی یک واحد آلاینده صنعتی در روستای «همدانک» که سبب آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده بود را به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرنگار مهر ، شیدا اکار صبح چهارشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اخبار واصله مبنی بر شکایت مردم در باره فعالیت یک واحد آلاینده صنعتی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان به منطقه اعزام شدند.
اکار افزود: این شکوائیه تلفنی از یک واحد صنعتی در مجاورت منطقه مسکونی در روستای «همدانک» انجام شده بود که واحد مزبور در زمینه مخمل پاشی فعالیت داشته و موجبات آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در منطقه را فراهم کرده بود.
وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره طی پایش ویژه به واحد مذکور مراجعه نمودند گفت: پس از مراجعه کارشناسان به محل آلودگی در محل فعالیت کاملا مشهود بود و طی آن عدم ادامه کار واحد صنعتی صورت جلسه و واحد تعطیل شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در ادامه افزود: همچنین در ادامه گشت و پایش علاوه بر بررسی وضعیت عملکرد زیست محیطی واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان، از سپتیک پساب یک واحد دامداری و یک واحد صنعتی نمونه برداری صورت گرفت که جهت سنجش میزان آلایندگی به آزمایشگاه معتمد ارسال شد، مسلما در صورت عدم تطابق نتایج با استانداردهای زیست محیطی، برای واحد متخلف اخطاریه صادر و ابلاغ خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه بدلیل عدم آشنایی برخی افراد با ضوابط و مقررات زیست محیطی و یا تخلف افراد سود جو مواردی از آلودگی در شهرستان ایجاد می شود از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت های آلاینده و مغایر با ضوابط زیست محیطی موارد را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *