برای مطرح کردن آلودگی هوا و کمبود آب از دولت تذکر گرفتم

استاندار سابق تهران گفت: معضل شهر تهران آلودگی هوا و کمبود آب است که بنده به دلیل اینکه این موضوع را زیاد مطرح می‌کردم از دولت تذکر گرفته بودم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در مراسم تکریم سیدحسین هاشمی استاندار سابق و معارفه محمدحسین مقیمی استاندار جدید تهران که با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، سیدحسین هاشمی استاندار سابق تهران درباره محمدحسین مقیمی استاندار جدید تهران، گفت: وی شخصیتی معتدل، صدیق، متدین و کاری است و به مردم بابت انتخاب مقیمی به عنوان استاندار تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: در ۴ سال گذشته از تخلفات مالی و اخلاقی به هیچ وجه گذشت نکردم.
استاندار تهران ضمن خیرمقدم به رئیس و اعضای شورای شهر تهران، اظهار داشت: برای شورای پنجم نیز آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در این مسیر بتوانند بخش عمده‌ای از مشکلات شهر تهران را حل کنند.
هاشمی افزود: در ۴ سال اخیر تمام تلاشم این بود که با اعتدال با بخش‌های مختلف استان تعامل داشته باشیم و گرایش‌های سیاسی تأثیری در توسعه تهران نداشته باشد.
وی بیان داشت: در این مدت تمامی کنسرت‌ها بدون هیچگونه مشکلی برگزار شد و استانداری به داخل دانشگاه‌ها وارد نشد، چرا که دانشگاه‌ها دارای نماینده ولی‌فقیه، حراست و شورای دانشگاه هستند.
استاندار تهران درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و پنجمین شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز اشاره کرد و گفت:‌تمام تلاش صورت گرفت که انتخابات قانونی، بی‌طرف و کامل برگزار شود و مدیران اجرایی از آراء صیانت بکنند.
هاشمی افزود: در سال ۹۲ که مسئولیت استان تهران را بر عهده گرفتم، در شهرستان‌های ملارد، قدس، بهارستان، پیشوا و قرچک هیچ امکاناتی وجود نداشت، نهایتاً ریاست‌ جمهوری سه سفر به استان تهران داشتند و موجب شد خیلی از مشکلات شهرستان‌های جدید برطرف شود.
وی افزود: در سفرهایی که ریاست جمهوری به استان تهران داشتند اقدامات خوبی برای شهرستان‌ها صورت گرفت و در هر شهرستان یک درمانگاه در حال احداث است.
هاشمی گفت:‌با هماهنگی‌های صورت گرفته آیت‌الله آملی لاریجانی به تهران سفر داشتند و هزار میلیارد تومان برای ۳ سال به استان تهران تخصیص دادند که این اعتبار بخشی از کسری‌های شهر را برطرف می‌کند.
استاندار تهران بیان داشت: در ابتدای مسئولیتم موضوع آلودگی هوای تهران را مطرح کردم و با توجه به افزایش آلایندگی‌ها تهران را تعطیل کردم که موجب توقیف و تذکر به بنده از سوی رئیس‌جمهور شد و گفتند استاندار چه کاره است که استان را تعطیل کرده است، ولی ما چنین اختیاری را داشتیم و پس از آن قرار شد اگر آلاینده‌ها افزایش یافت برای تعطیلی تهران با معاون اول رئیس‌جمهور هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.
هاشمی افزود: نهایتاً با مطرح کردن موضوع آلودگی هوا موجب شد این موضوع در هیأت دولت دو بار مطرح شود و کمیسیون خاصی در این خصوص تشکیل شود.
وی بیان داشت: موضوع دیگری که مورد توجه قرار گرفت، بحث کمبود آب و صرفه‌جویی بود.
استاندار تهران افزود: اگر در سال ۹۲، موضوع کمبود آب به این شدت مطرح نمی‌شد در تابستان ۹۳، با مشکل کمبود آب شدید در استان تهران مواجه می‌شدیم.
هاشمی افزود: در مواردی نیز که درباره کمبود آب مطرح می‌کردم سه تذکر از معاون اول رئیس‌جمهور دریافت کردم ولی معتقدم باید مردم آگاه می‌شدند تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.
وی بیان داشت: تأمین آب برای استانی که ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد، کار دشواری است و مردم باید در این خصوص صرفه‌جویی کنند و در آن سال ۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب داشتیم.
استاندار تهران افزود: در شهرستان‌های پاکدشت، قیامدشت و ری نیز مشکل کاهش کیفیت آب را داشته‌ایم که این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً در حال حاضر آب در استان تهران کیفیت لازم را دارد.
هاشمی افزود: در استان تهران یک میلیون و ۱۴ هزار مترمکعب فاضلاب رها شده داشته‌ا م که تا کنون ۱۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.
وی بیان داشت: در حوزه کشاورزی نیز استان تهران دارای رتبه شده است که در این خصوص آبیاری تحت فشار ۲۹ هکتار بوده که امروز صددرصد افزایش یافته است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه استان تهران ۵۰ درصد مالیات کشور را تأمین می‌کند، گفت: امسال بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان مالیات در استان تهران جمع‌آوری شده است و بیش از ۲.۵ برابر افزایش مالیات نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
هاشمی بیان داشت: ساماندهی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی در استان تهران از دیگر اقدامات بود. در استان تهران ۴۲۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی داریم که نصفی از آنها مجوز ندارند و احداث شهرک‌های صنعتی باید ادامه یابد و در این خصوص ۸ تا ۱۰ هزار هکتار زمین جانمایی شده است.
وی گفت: در سال ۹۴، استان تهران در مبارزه با مواد مخدر رتبه اول را کسب کرد. در سال ۹۲، که مسئولیت استانداری را پذیرفتم یک مرکز شفق با ۴۰۰ نفر ظرفیت برای معتادین وجود داشت که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی تعطیل شد ولی امروز مراکز متعددی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در استان تهران احداث شده است.
استاندار تهران افزود: هیچ موقع تحت فشار تصمیم نگرفتم و به هیچکس باج ندادم و در این خصوص خیلی هم هزینه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *