وضعیت خطرناک هوای سنندج

آسمان سنندج بار دیگر و برای ششمین روز متوالی مغلوب گرد و خاک های کشورهای همسایه شد و اکنون وضعیت خطرناک به خود گرفته است.
به گزارش ایرنا، ذرات معلق هوای سنندج در ساعت منتهی به هشت صبح امروز پنجشنبه بر اساس شاخص PM2.5 به ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود و هم اکنون در آخرین پایش مربوط به ساعت ۱۵ این ذرات به ۴۱۵ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه از صبح تا ظهر میزان وجود ذرات معلق در هوا حدود سه برابر افزایش یافته است اظهار کرد: این وضعیت برای تمامی افراد جامعه خطرناک است.
عبدالوحید ریاضی فر با بیان اینکه در ساعت های مختلف امروز شاخص آلودگی تغییرات اساسی به خود گرفته که گاهی به علت وجود باد نسبی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، در برخی مواقع نیز بسیار ناسالم و هم اکنون نیز در حالت خطرناک قرار می گیرد.
مدیرکل هواشناسی کردستان نیز گفت: طی سه روز آینده وجود غبار رقیق در اکثر نقاط استان وجود دارد اما با توجه به پیش بینی بارندگی انتظار می رود از شدت آن کاسته شود.
طالب حیدری، منشا گرد و غبارها را خارج از کشور اعلام کرد و افزود: از امروز پنجشنبه ۱۱ آبان تا روز سه شنبه ۱۶ آبان بارندگی های نسبتا مناسبی در محدوده استان های کردستان و کرمانشاه پیش بینی می شود.
پزشک فوق تخصص آسم و آلرژی پیشتر در گفت و گویی با ایرنا، کودکان، سالمندان بیماران تنفسی، بیماران قلبی و عروقی و زنان باردار را بیشترین افراد در معرض خطر آلودگی هوا و گرد و غبار اعلام کرده است.
دکتر رسول نصیری با اشاره به اینکه در چند سال گذشته پدیده آلودگی هوا به عنوان یک معضل بهداشتی اجتماعی در استان کردستان مطرح شده است، افزود: این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *