نقش موثر شورای شهر در حل معضل آلودگی هوا

دکتر غلامرضا شیران ، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نقش شورای شهر در کاهش آلودگی هوا گفت: شورای شهر با نگاهی دقیق به مسائل زیست محیطی نقشی پویا و موثر در افزایش کیفیت و کاهش آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به مدیریت موثر شورای شهر در حل مشکلات شهری گفت: شورای شهر از راه های مختلف به بررسی آلودگی می پردازد که یکی از آنها توجه به نگرش زیست محیطی در راستای افزایش کیفیت زندگی، افزایش هوای پاک و کاهش استفاده از خودروهای دودزا است. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سلامت محور بودن پروژه های مدیریت شهری با تعیین بودجه گذاری و نظارت صحیح، جزو قوانین شورای شهر بوده تا بتواند با نگاهی درست به حل معضلات مهم تهران همچون آلودگی هوای تهران بپردازد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه استفاده از کارشناسان و مسئولان متخصص در بحث آلودگی هوا امری مهم تلقی می شود ادامه داد: یکی از مهم ترین سیاست های شورای شهر، به کارگیری و انتخاب معاونان و مشاوران علمی است که بتوانند به خوبی باعث ارتقای سطح شهری در میان سایر شهرهای دنیا شوند، بنابراین باید تمام ۱۶ دستگاه مسئول که موظف به حل معضل آلودگی هوا شده اند، از متخصصان مناسب برای این امر استفاده کنند و از ورود افراد ناآگاه برای برطرف ساختن آلودگی هوای تهران، خودداری کنند. وی افزود: در شورای شهر به مسائل مهم آلودگی هوا همچون تعویض حمل و نقل قدیمی، جایگزینی اتوبوس پاک، مدیریت هوای پاک ، ایجاد فضای سبز متناسب با اقلیم شهر رسیدگی می شود تا در نهایت بتوانیم تصمیم درستی در خصوص مدیریت صحیح و کاهش آلودگی بگیریم.

دکتر شیران که عضو کمیته علمی ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا است، خاطرنشان کرد: منشا اصلی آلودگی هوا منابع متحرک پر تردد هستند و شهرداری ها باید در خصوص اجرای مصوبات شورای شهر در برنامه هایی که به این موضوع اختصاص داشتند گزارش خود را ارائه کنند. وی در پایان بیان کرد: درست است که کارهای خوبی در خصوص کنترل آلودگی هوا انجام شده است اما این کارها در مقایسه با وظایف پیش بینی شده برای این بخش قابل قبول نیست و نیاز به کار بیشتر دارد.

ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا سوم و چهارم بهمن امسال در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود و قرار است در پنل های تخصصی به بررسی نقش نهادهای مختلف در مدیریت هوای کلانشهرهای کشور بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *