ممنوع شدن تردد کامیون ها تا پایان دی ماه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران آخرین تصمیمات جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران را تشریح کرد و گفت: قرار شد همه دستگاه‌های عضو کمیته، کاهش آلودگی هوا را با جدیت پیگیری کنند. هر هفته نیز جلسات کمیته اضطرار در استاداری تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش زیست آنلاین، کیومرث کلانتری اظهار کرد:دومین دستور کار کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا بررسی کانون‌هایی است که بوی نامطبوع در محور تهران به قم ایجاد می‌کنند. براساس مطالعات صورت گرفته حدود ۲۸ کانون ایجاد بوی نامطبوع در این منطقه شناسایی شده است و دستگاه‌های مربوطه گزارش لازم را در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: مصوب شد که ساماندهی کلیه فاضلاب‌هایی که به صورت رها شده در اطراف شهرستان‌های جنوبی و غرب استان تهران هستند، توسط امور آب استان با همکاری فرماندار و محیط زیست مدیریت شود.

کلانتری افزود: در این جلسه تصمیم‌های دیگری نیز اتخاذ شد. برخورد با افرادی که درختان را در حوزه شهرستان اسلامشهر بدون مجوز قطع کرده بودند، بررسی شد همچنین تصمیم گرفته شد حتما با کلیه واحدهای صنعتی که بدون تصفیه‌خانه هستند برخورد لازم  صورت گیرد. تصفیه‌خانه‌هایی که در واحدهای ضنعتی مستقر هستند باید مورد تایید محیط زیست باشند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نامطلوب سایت پسماند آرادکوه که در جنوب شهرستان ری است، قرار شد در جلسه آتی تصمیم اتخاذ شود.همچنین در این جلسه مصوب شد کلیه کامیون‌های فرسوده از تردد در تهران محروم شوند و مقرر شد پلیس با این دستگاه‌ها در صورت تردد در تهران برخورد کند و حداکثر تا پایان دی تردد کامیون‌های فرسوده در سطح شهر تهران ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: به شهروندان تهرانی توصیه‌ می کنیم در شرایط برودت هوا و پایداری شرایط جوی از تردد غیرضروری با خودروهای شخصی خودداری کنند و با توجه به شرایط کیفی هوا تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود.

به گزارش ایسنا، کلانتری اظهار کرد: قرار شد همه دستگاه‌ها موضوع آلودگی هوا را با جدیت پیگیری کنند و هر هفته هم جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران برگزار شود و اقدامات دستگاه‌ها در این جلسه بررسی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *