نظر مدیرکل سازمان محیط‌ زیست در رابطه با طرح ترافیک جدید

کیومرث کلانتری درباره طرح ترافیک جدید که به تازگی از سوی شهرداری تهران پیشنهاد شده‌است، گفت: طرح جدید ترافیک هنوز به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال نشده و ما از طریق رسانه‌ها در جریان این طرح قرار گرفته‌ایم و با توجه به اطلاعاتی که از رسانه‌ها دریافت کردیم از شهرداری درخواست کردیم تا طرح را برای بررسی ما ارسال کنند.

او ادامه داد: طبق مکاتباتی که با شهرداری تهران داشتیم، شهرداری موظف است، محدودیت‌های ترافیکی را براساس ماده ۷ قانون هوای پاک که اخیرا اعلام شده برای جلب نظر موافق سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار این سازمان قرار دهد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این قانون در مردادماه ابلاغ شده و در حال حاضر آیین‌نامه‌های آن تدوین نشده‌است، تصریح کرد: هر گونه اقدامی در راستای محدودیت‌های ترافیکی باید با توجه به قانون باشد.

وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست ناظر بر اجرای قانون است و اگر این موضوع با سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگ نشود، قطعا نمی‌توانیم طرحی را که در جریان تصمیم‌گیری آن نیستیم، تایید کنیم.

کلانتری با بیان اینکه شهرداری تهران باید در راستای قانون حرکت کند، خاطرنشان کرد: حتما باید طرح و برنامه‌ای که مد نظر شهردرای است، ابتدا در سازمان حفاظت محیط زیست بررسی شده و در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران نیز طرح مصوب شود و همه این‌ها موکول به این است که ابتدا آیین‌نامه‌های قانون هوای پاک ابلاغ شود.

او با بیان اینکه از هیچ یک از اقدامات و ابلاغیه‌های شهرداری درباره طرح جدید ترافیک اطلاعی ندارد، تاکید کرد: طرح ترافیک جدید باید پس از تفاهم چند جانبه‌ بین شهرداری، پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های ذیربط اجرایی شود تا هم شهروندان با مشکل تردد در شهر مواجه نشوند و هم اینکه نتیجه طرح منجر به کاهش آلودگی هوای تهران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *