افزایش بودجه و کاهش ۲۲ درصدی آلودگی هوا

محمدعلی نجفی، شهردار تهران در حاشیه سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: شورای شهر شهریور امسال لایحه ای تصویب کرد که شهردار تهران باید طی ۱۰۰ روز سند تحویل و تحول را تهیه کند و به صحن شورا ارایه دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه طبق سند تحویل و تحول سیاستگذاری در شهر با برنامه‌ریزی و اطلاع از وضعیت بهتر شهری انجام می شود، افزود: در قالب این سند ضعف ها و قابلیت های مدیریت شهری شناسایی می شود.

نجفی با بیان اینکه در جلسه امروز شورا خلاصه ای از سند تحویل و تحول در ۶۰ صفحه ارایه شد، خاطرنشان کرد: امروز نقاط ضعف را مطرح کردم تا شورا و مردم برای کاهش آنها همراهی کنند.

وی در توضیح اینکه هیچ نقطه مثبتی در گزارش سند تحویل و تحول در ۱۲ سال گذشته ارایه نشده است، اظهار داشت: سند تحویل و تحول در ۵۰۰ صفحه تهیه و تدوین شده است و از آنجا که در این فرصت کوتاه نمی توانستم همه سند را ارایه کنم بنابراین تنها به ارایه نکات ضعف پرداختم.

وی با بیان اینکه باید رتبه و شاخص های بین المللی تهران افزایش یابد، افزود: بارها به نقاط قوت تهران اشاره کرده ایم و امیدواریم با همکاری و همراهی دولت و مجلس بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی در خصوص احصای تخلفات مدیریت گذشته شهری گفت: تاکنون هیچ موردی به قوه قضاییه معرفی نکرده ایم اما در حال تهیه حدود پنج گزارش هستیم که پس از تکمیل به قوه قضاییه ارسال می شود.

شهردار تهران در خصوص بودجه حمل و نقل عمومی سال ۹۷ نیز گفت: بودجه ای که برای سال آینده شهرداری تهران تدوین شده است مسلما تمام نیازهای توسعه حمل و نقل را پوشش نخواهد داد.

نجفی با بیان اینکه ۲ میلیارد دلار در بودجه کشور برای حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: چند پیشنهاد نیز در کمیسیون تلفیق در این رابطه تصویب شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: برای توسعه حمل و نقل عمومی به ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امیدواریم مجلس در این راستا ما را همراهی کند.

وی درباره آلودگی هوای تهران نیز گفت: اگر سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان و طی بازه ۴ ساله ۵۷۰۰ میلیارد تومان برای کاهش آلودگی هوای تهران اختصاص یابد می توانیم در سال اول ۲۲ درصد از میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *