آلوده ترین سالم ترین مناطق پایتخت کدامند؟

 دستگاههای سنجش آلاینده‌های سطح تهران نشان می‌دهد که کیفیت هوای استان تهران ظهر امروز دوشنبه (بیست و سوم بهمن ماه) با نمایش عدد ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفته است و بیماران قلبی، کودکان، زنان باردار و افراد میانسال به هیچ عنوان نباید در سطح شهر و مراکز پرترافیک تردد داشته باشند.

کیفیت هوای پایتخت که در ۱۲ روز گذشته به‌صورت مستمر آلوده بوده است امروز نیز به شرایط ناسالم برای گروههای حساس رسیده و حتی وزش باد و بارش خفیف باران نیز کمک شایانی به رفع کامل آلودگی هوا نکرده و تنها کمی از آلاینده‌های هفته گذشته کاسته شده است.

البته این باقی ماندن آلودگی هوای تهران در حالی صورت گرفته که بنابر مصوبه کمیته اضطرار، مدارس استان تهران (مهد کودک، پیش‌دبستان و دبستان) طی روزهای هفته گذشته تعطیل بوده و برخی اقدامات همانند اجرای طرح زوج و فرد و برخورد با خودروهای دودزا هم انجام گرفته بود.

تمهیدات و اقدامات دستگاههای ذی‌ربط استان تهران درروزهای گذشته هیچ تأثیری در کاهش آلودگی هوا نداشته و مردم در چنین مواقعی باید منتظر وزش باد شدید و باران باشند؛ مردم تهران و کلانشهرها یکی از آلوده‌ترین بهمن ماهها را درسالهای اخیر تجربه کرده‌اند.

عدد شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی دوازده روز گذشته و در برخی زمان‌ها از شاخص‌های ۱۷۰ نیز فراتر رفت و حتی برخی مناطق تهران نیز در روزهای گذشته در وضعیت خطر قرار گرفتند.

کیفیت هوای استان تهران از ابتدای بهمن ماه فقط پنج روز و آن هم به‌دلیل ناپایداری‌های جوی، سالم بوده و مردم استان تهران هفده روز در هوای آلوده تنفس کرده‌اند.

در حال حاضر شهرری(منطقه ۲۰) با شاخص ۱۶۵ آلوده‌ترین و نارمک (منطقه چهار) با شاخص ۶۴ سالم‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شوند؛ عدد شاخصهای ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران به‌ترتیب ناسالم بودن به‌‌شرح ذیل است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *