مناسب ترین راهکار برای مقابله با آلودگی هوا چیست؟

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست با مسئولان دستگاه های دولتی، شهرداری و شورای شهر تهران برای تامین ۲ هزار دستگاه واگن مترو، اظهار داشت: برای مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مناسب ترین راهکار گسترش شبکه حمل و نقل عمومی بویژه راه آهن درون شهری است.
وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین و خرید ۲ هزار دستگاه واگن مترو، گفت: خوشبختانه در پایتخت زیرساخت های لازم برای گسترش مترو ایجاد شده و دولت مصمم است در سریع ترین زمان ممکن ۲ هزار واگن های مورد نیاز راه آهن شهری تامین شود.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به رنج و سختی مسافران در استفاده از مترو بویژه در ساعات پرتردد و نیز برنامه کلان دولت در مقابله با آلودگی هوا نظیر نوسازی ناوگان باری کشور، از مسئولان مربوطه خواست تا ظرف یک هفته ، در خصوص نخستین قرارداد این مصوبه و تامین ۶۳۰ واگن مورد نیاز شهر تهران برنامه و ساز و کار اجرایی ارایه کنند.
دکتر جهانگیری همچنین ضمن تاکید بر استفاده از توانمندی داخلی ضرورت لحاظ موضوعاتی نظیر انتقال دانش و فناوری به کشور در زمینه ساخت واگن و لکوموتیو در قرارداد با شرکت های خارجی را یادآور شد و گفت: امروز ظرفیت مناسبی در روابط خارجی کشور بوجود آمده و محدودیتی برای استفاده از فاینانس در توسعه این طرح ها وجود ندارد.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور، نجفی شهردار تهران در گزارشی از وضعیت متروی تهران و نیاز راه آهن شهری پایتخت، با تاکید بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مقابله با آلودگی هوا و ترافیک سنگین ، گفت: مترو در پایتخت برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *