افزایش بودجه برای حل گره های حمل و نقل پایتخت

با موافقت اعضای شورای شهر تهران ۱۸۰ میلیارد تومان به بودجه حمل و نقل شهر تهران اضافه شد. به نقل از شهرنوشت، اعضای شورای شهر تهران روز گذشته بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۷ تهران را تصویب کردند. مهم‌ترین تغییر اما مربوط به ردیف بودجه حمل و نقل عمومی است. بودجه‌ای که نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت. بر این اساس ۱۸۰ میلیارد تومان از بودجه هوشمند سازی کاسته و به بودجه حمل و نقل اضافه می شود. بر اساس بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری تهران، فقط در سه بخش خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و حوزه اجتماعی و فرهنگی شاهد کاهش رقم بودجه هستیم و در مقابل حوزه ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری و توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری با افزایش‌اعتبارات روبه‌رو است.

در بخش ماموریت‌ها و هزینه‌ها تغییر زیادی به وجود نیامده است. گرچه اعضای برخی کمیسیون‌های تخصصی نسبت به کاهش بودجه معاونت‌های متبوعشان اعتراض کردند، اما بر اساس اعلام مسئولان شهرداری تهران، اختصاص بودجه به معاونت‌ها بر اساس اولویت‌ها و همینطور با در نظر گرفتن نتایج نظرسنجی از شهروندان تهرانی صورت گرفته است. با این حال حوزه حمل و نقل و همینطور آلودگی هوای تهران هم از نظر مسئولان شهرداری و هم شهروندان تهرانی مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری عنوان شده است.
بخشی که بیشترین کمبود بودجه را داراست و گفته می‌شود به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. آمارها نشان می‌دهد بهره‌برداری از یک ایستگاه مترو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد. بنابراین گرچه اضافه شدن ۱۸۰ میلیارد تومان تغییر زیادی در توسعه حمل و نقل عمومی ایجاد نمی‌کند، اما همین میزان هم می‌تواند یکی از گره‌های کور ترافیک و حمل و نقل را باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *