وضعیت آلایندگی هوای استان قم نگران کننده است

مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به آلودگی های هوای استان قم در سال ۹۶ و سال جاری گفت: میزان آلودگی هوا در سال ۹۶ نسبت به سال های گذشته حدود یک و نیم برابر افزایش پیداکرده و این امر سبب بروز نگرانی برای استان قم شده است.

تورج همتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم ، با اشاره به وظایف اداره کل محیط زیست اظهار داشت: سازمان محیط زیست یک سازمان حاکمیتی و نظارتی بوده که وظیفه نظارت بر فعالیت های صنعتی، معدنی، خدماتی و بخش های مختلف توسعه ای را عهده دار است.
وی با بیان اینکه روند رسیدگی و نظارت بر بخش های صنعتی به ترتیبی بوده که طی یک فرآیند مشخص، نمونه های بخش های صنعتی در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار گرفته و با استانداردهای موجود مقایسه می شود، افزود: در آزمایش ها درصورتی که از سطح استانداردهای تعریف شده پایین تر باشند، طی فرصت پیش بینی شده برای آن ها اگر برنامه های مشخص برای رفع مشکلات آلایندگی خود ارائه دهند به مراجع قضای معرفی نمی شوند، اما اگر واحدهای صنعتی نسبت به هشدارهای سازمان محیط زیست بی اعتنایی کنند، از طریق مراجع قضایی پیگیری های لازم صورت می گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۵۰ مورد اخطاریه به واحدهای صنعتی آلاینده داده شده که یک سیر مثبت نسبت به سال های گذشته بوده، اما باید توجه به قانونی که از نیمه دوم سال گذشته تحت عنوان قانون هوای پاک به سازمان های ذیربط ابلاغ شده در سال جاری با جدیت بیشتری به رسیدگی به مسئله محیط زیست بپردازد.
وی با اشاره به آلودگی های هوای استان قم در سال ۹۶ و سال جاری ابراز کرد: میزان آلودگی هوا در سال ۹۶ نسبت به سال های گذشته حدود یک و نیم برابر افزایش پیداکرده و این امر سبب بروز نگرانی برای استان قم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *