ماهیت گرد و غبار موجود در تهران رُسی و از کشورهای همسایه است

کیومرث کلانتری ظهر شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طبق ارائه آماری از آلودگی هوا در سال ۹۷ گفت: در سال ٩٧ تا امروز طی ۵٢ روز گذشته ،چهار روز هوای پاک، ٣٩ روز هوای سالم، ٩ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس در استان تهران شاهد هستیم.
وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته این آمار به صورت ٩ روز هوای پاک، ٣٩ روز سالم و ۴ روز نا سالم برای گروه های حساس بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران سپس گفت: در روز جاری شاخص آلودگی هوای استان عدد ٩٧ را نشان می دهد، آلایندگی موجود ناشی از ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به داخل کشور است که ماهیت رسی داشته و به دلیل سبکی امکان حرکت تا هزاران کیلومتر را دارد.
وی ادامه داد: باید اقدامات مشترکی با استان های همسایه برای حل مسئله گرد و غبار استان تهران انجام داد و رفع گرد و غبار به صورت استانی ممکن نیست.
کلانتری بیان کرد: به موازات اقدامات مسئولان کشوری برای حل معضل گرد و غبار با منشأ خارجی، در سطح استان تهران و همچنین با همکاری با استان های همجوار اقداماتی را انجام می دهیم.
طبق گزارش اداره کل استاندارد استان تهران که در خصوص وضعیت معاینه فنی ٣٠٠ موتورخانه دستگاه های اجرایی استان تهران در این جلسه ارائه شد، نظارت ها نقش مهمی در کاهش آلایندگی موتورخانه های ادارات و دستگاه ها داشته است.
بر اساس این گزارش، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران پیش از ظهر شنبه به ریاست محمد حسین مقیمی، استاندار تهران و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *