آلودگی هوا پکن و شمال چین را فرا گرفت

سازمان هواشناسی چین اعلام کرد آلودگی هوا که از ابتدای هفته آغاز شده است تا روز جمعه ادامه دارد و مناطق شمال این کشور از جمله پکن را فرا می گیرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، درصد آلودگی هر روز در حال افزایش است و تازه ترین آمار نشان می دهد که به ۱۰۰ تا ۳۰۰ میکروگرم در هر متر مکعب رسیده است.
سازمان هواشناسی چین تایید کرده است آلودگی شدید هوا به دلیل تحولات لایه اوزون است اما دمای بالای هوا و وزش بادهای جنوبی به سمت مناطق شمالی، اوضاع را بدتر کرده است.
وضعیت تا روز جمعه این هفته به همین منوال خواهد بود تا اینکه یک توده هوای سرد همراه با بارش باران باعث کاهش دمای هوا و بهبود شرایط آب و هوایی می شود.
هواشناسی چین به مردم هشدار داده است با توجه به مرتبط بودن این آلودگی به لایه اوزون بهتر است مردم تا حد امکان از مناطق سربسته خارج نشوند زیرا این آلودگی سمی است و می تواند زیان جدی برای ریه و شش ها داشته باشد.
شهرهای پکن و تیان جین در شمال و شمال شرق و استان های خه بی، خه نن و شاندونگ در شمال و شرق این کشور، اصلی ترین مناطق آلودگی هوای این هفته خواهند بود.
تحقیقات نشان می دهد که اگر آلودگی هوا در چین کاهش یابد، در طول یک سال از مرگ سه میلیون نفر جلوگیری خواهد شد.
دانشمندان و محققان چینی تحقیقات خود را در باره آلودگی هوا و اثر آن بر روی سلامت عمومی انجام داده و تصریح کرده اند که این موضوع به طور مستقیم بر مرگ و میر اثرگذار است.
بر این اساس تحقیقات صورت گرفته ثابت می کند که نزدیک به سه میلیون نفر در سال در چین جانشان را به دلیل ابتلا به امراضی از دست می دهند که کاملا با آلودگی هوا مرتبط است.
موضوع آلودگی هوا در چین یکی از بحث برانگیزترین مسایل در سال های اخیر محسوب می شود و تقریبابه طور روزمره از طریق رسانه ها و نرم افزارها در این باره اطلاع رسانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *