تعطیلی اداره های کرمان در پی افزایش ریزگردها

سیدمصطفی موسوی با اعلام این خبر افزود: تمام دستگاه های اجرایی و نهاد های عمومی مستقر در شهر کرمان به استثنای مراکز درمانی و امدادی از ساعت ۱۲ امروز تعطیل شد.
وی افزود: تعطیلی ادارات شهر کرمان به دلیل افزایش شدید شاخص های آلایندگی هوا و به استناد دستورالعمل اجرایی شرایط ویژه آلودگی هوا در این شهر انجام شد ضمن آنکه تشخیص تعطیلی ادارات در سایر شهرستان های استان به عهده فرمانداران به عنوان روسای شورای مدیریت بحران گذاشته شده است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز گفت: در کرمان دید به دو کیلومتر رسیده که در یک ساعت قبل یک و نیم کیلومتر بود و اکنون وضعیت بهتر شده است.
“میترا یاوری” در گفتگو با خبرنگار ایسنا درباره وضعیت هوای استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر در شهر های شهداد، سیرجان، شهربابک، زرند، کرمان، رفسنجان، انار و بم کاهش دید و خیزش گرد و خاک را داریم.
وی افزود: در کرمان دید به ۲ کیلومتر رسیده که در یک ساعت قبل یک و نیم کیلومتر بود و اکنون وضعیت بهتر شده است.
یاوری تصریح کرد: در ساعات آینده هوای کرمان صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر گاهی افزایش ابر و در پاره ای نقاط غبار آلود و برخی ساعات گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در شهر های شرقی استان شاهد طوفان شن هستیم، گفت: اکنون دمای هوای شهر کرمان ۲۵ درجه است که پیش بینی می شود در گرم ترین ساعات به ۳۸ تا ۳۹ درجه برسد. پیش بینی می شود در روز های پایان هفته وزش باد و گرد و خاک را به ویژه در روز پنجشنبه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *