پتروشیمی کارون به دستگاه قضایی معرفی شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان بندرماهشهر گفت: پتروشیمی کارون در ماهشهر به دلیل استمرار آلودگی هوا و تمکین نکردن مدیریت آن نسبت به اخطاریه های صادر شده از سوی اداره حفاظت محیط زیست به دستگاه قضایی معرفی شد.

ایرج سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی کارشناسان بیانگر استمرار آلودگی ناشی از نشت گاز ناکس NOX از طریق واحد اسید نیتریک پتروشیمی کارون است.
وی با درخواست از دستگاه قضایی برای رسیدگی جدی به پرونده های زیست محیطی صنایع آلاینده مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ،گفت: ازریاست حوزه قضایی بندر امام خمینی(ره) می خواهیم همچون گذشته با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در اتخاذ تصمیم برای نحوه فعالیت و یا تعطیلی واحد مذکور با توجه به استمرار آلودگی وبه خطر افتادن سلامت شهروندان همکاری و حکم لازم را صادر کند.
سلیمانی افزود: در نشست هایی که با مدیریت این شرکت برگزار شده دلیل آلاینده بودن این واحد را نبود کاتالیست مورد نیاز بیان کرده اند که به دلیل وارداتی بودن این محصول قادر به تامین به موقع آن و جلوگیری از ایجاد آلودگی نبودند.
وی ادامه داد:از مدیریت این مجتمع انتظار می رفت برای سلامت شهروندان پیش از ایجاد آلودگی در این مورد تصمیمی مناسب اتخاذ و چاره اندیشی شود.
گفتنی است در آخرین مورد ، واحد اسید نیتریک پتروشیمی کارون در ۱۵ خرداد جاری دچار مشکل شد و خروج گاز از آن موجل آلودگی محیط زیست شده بود.
مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون با تکذیب آلاینده بودن این واحد ادعا کرده بود: خروج گاز nox از واحد اسید نیتریک پتروشیمی کارون نرمال بوده و هیچگونه مشکل زیست محیطی ندارد.
وی ادامه داد: واحد اسید نیتریک این پتروشیمی در ۱۵ خرداد دچار مشکل شد و به همین دلیل خروجی گاز بیشتر از حد معمول بود، که در نهایت با تلاش نیروهای فنی در کوتاه ترین زمان مشکل فنی رفع و خروجی گازها عادی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *