کیفیت هوای تهران سالم است

به گزارش روز پنجشنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروزهمچان بدون تغییر در عدد ۷۷ قرار دارد.
براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران در این بازه زمانی میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۲ به۶۵ رسید و آلاینده منوکسیدکربن نیز از واحد ۱۶ به ۲۲ افزایش یافته است.
براساس این گزارش ایستگاه های پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۹۴، شریف( منطقه ۲) و شری (منقه ۲۰) مشترکا با شاخص ۹۳ و ستاد بحران (منطقه هفت) با شاخص ۸۷ بالاترین میزان آلودگی هوای تهران را در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.
همچنین ایستگاه های پونک با شاخصص ۵۵، اقدسیه (منطقه یک) با شاخص ۶۱ و شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۲کمترین حجم آلودگی را در این زمان داشته اند.
«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *