طراحی سیستم کاهش آلودگی صوتی

در شهر، آلودگی صوتی در همه جا حاضر است: ماشین ها، آژیر آتش نشان ها، سیستم های تهویه مطبوع، خدمات عمومی، همسایگان موسیقی، عابران در خیابان ها، هواپیما، قطار، و غیره از آن جمله می باشند.همچنین اگر شما در نزدیکی یک مدرسه، یک زمین بازی، یک باشگاه ورزشی زندگی کنید،این آلودگی دو برابر می شود.

خیابان تولید سر و صدا می کند و ما نمی توانیم حتی با پنجره های دو یا سه جداره، کار بسیاری انجام دهیم. این همیشه آسان نیست که صلح و آرامش در خانه حاکم باشد.

امروز خانه ها و آپارتمان های ما به منظور محدود کردن آلودگی صوتی. طراحی شده اند اما پنجره ها از نقاط ضعف آنها می باشند و همانند غشاء بلندگو هنگامی که سر و صدا در خارج بر روی آن تاثیر می گذارد، به لرزش در می آیند.

Sono یک مفهومی است که صرفا برای لغو کردن آلودگی صوتی که به سادگی از خیابان می آید و از پنجره های شیشه ای عبور می کند، ارائه شده است.مانند هدفون هایی که قبلا برای آی پاد یا آی فون وجود داشته است و سر و صدا اطراف را از بین می بردند.

دستگاه ضد سر و صدای Sonoدر مرحله نمونه اولیه، در قالب یک دستگاه کوچک ارائه شده که به طور مستقیم بر روی سطح شیشه ای پنجره ها در داخل آپارتمان متصل می شود.

با یک میکروفن یکپارچه، Sono امواج صداهای خارج را می گیرد و دقیقا همان صدا را اما در فاز معکوس تولید می کند.این به نوعی ” سر و صدای منفی ” است که سر و صدا های اطراف را که به پنجره ها برخورد می کنند را لغو می کند.
Sono فقط به لغو آلودگی صوتی محدود نشده است بلکه به کاربر اجازه جداسازی و انتخاب سر و صدای خاص را می دهد به عنوان مثال آواز پرندگان در پارک واقع در مقابل آپارتمان و پخش آن در داخل را فراهم می کند.در حالی که می توان صداهای دلخراش مانند سر و صدای ترافیک ماشین در خیابان را فیلتر کرد.

Sono یک نوآوری بزرگ به نظر می رسد اما هنوز از مرحله نمونه اولیه فراتر نرفته است.این فناوری طراحی شده توسط Rudolf Stefanich طراح اتریشی که بعنوان بهترین محصول در سال ۲۰۱۳ شناخته شده است. امید است که برای رسیدن به آرامش شهری این فناوری هرچه زودتر روانه بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *