دستگاه کاهش آلودگی صوتی دستگاه حفاری

به گزارش ایسنا، طراحی و اجرای این سیستم در قالب پروژه تحقیقاتی با عنوان “بررسی میزان‌ آلودگی صوتی دستگاه حفاری و ارائه راهکاری‌های عملی جهت‌ کاهش تراز کلی صدای دستگاه همراه با ساخت و اعمال یک نمونه کامل” و مطابق با قرارداد پژوهشی مابین مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران و پارک علم و فناوری خوزستان به انجام رسیده است.

بهمنی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش تیم مشترک این پروژه بر محوریت نیروی انسانی در شرکت ملی حفاری ایران، حفظ سلامت کارکنان را از وظایف مهم مسئولان شرکت دانست و بر ضرورت استقرار این سیستم بر روی کلیه دستگاه‌های حفاری و به خصوص کمپ‌های استراحت دستگاه‌های حفاری تاکید کرد.

همچنین محمدرضا طهماسبی بیرگانی مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با تشریح سیستم عملکردی و اندازه‌گیری میزان صدای محیط در نقاط مختلف با دستگاه‌های مربوطه، مراحل کار و تاثیرات سوء‌ آلودگی صوتی بر سلامت افراد و کارکنان دستگاه حفاری از جمله تاثیر این آلودگی‌ها بر شنوایی، اعصاب و روان و همچنین بهره‌وری را توضیح داد.

با نصب این دستگاه تا حد زیادی میزان صدای موتورهای دستگاه حفاری کاهش یافته و شدت صوت در محیط دستگاه حفاری از ۱۲۰ دسی بل به ۸۲ دسی بل رسیده است.

One thought on “دستگاه کاهش آلودگی صوتی دستگاه حفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *