بهترین راه جلوگیری از ورود آلودگی هوا

کتر ماشاء الله عقیلی نژاد در جمع خبرنگاران گفت: فیلترهای موجود در مجرای بینی، ذرات آلوده معلق در هوا را که اندازه آن از…

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تنفس از راه بینی بهترین راه جلوگیری از مشکلات ناشی از آلودگی هواست.

دکتر ماشاء الله عقیلی نژاد در جمع خبرنگاران گفت: فیلترهای موجود در مجرای بینی، ذرات آلوده معلق در هوا را که اندازه آن از ۱۵ میکرون بیشتر باشد، جذب و خنثی می‌کند.
وی افزود: هر چند بیشتر ذرات آلوده معلق در هوا از ۱۵ میکرون کوچکترند اما در حال حاضر تنفس از راه بینی باعث کاهش بیماریهای ناشی از آلودگی هوا می‌شود.

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران به بیمارانی که نمی توانند از راه بینی تنفس کنند، توصیه کرد در روزهایی که آلودگی هوا در وضع بحرانی است از منزل خارج نشوند.
عقیلی نژاد گفت: ماسک هایی که به عنوان پیشگیری کننده از آلودگی هوا به مشتریان عرضه می‌شود نیز برای تایید باید آزمایش شود.

وی افزود: بیشتر ذرات آلوده معلق در هوا در اندازه بین دو و نیم تا ۱۰ میکرون هستند بنابراین اگر ماسکها بتوانند ذرات به این اندازه را فیلتر کنند موثر خواهند بود.

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: شایع ترین ذرات آلاینده در این اندازه در سطح شهر را خودروها، کارگاه‌های نجاری و ریخته‌گری ایجاد می‌کنند که این ذرات در ریه نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکلات تنفسی در افراد می‌شود.
وی افزود: گاز ازن، دی اکسید گوگرد و سرب از دیگر گازهای خطرناک و سمی است که در مواقع بحرانی آلودگی هوا باعث آسیب به بیماران و افراد سالم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *