۳۰ کیلومتر مترو در هر سال به شرط کمک مالی

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که اعضای شورا با توجه به مباحث تخصصی به خوبی توانستند نیازهای اساسی شهر تهران را شناسایی کنند، گفت: توجه به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه گسترش مترو از اصلی‌ترین محورهای این شناخت بوده است.

مهندس محسن سرخو افزود: ساز و کار این موضوع در برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران در حد مطلوب پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از ۳۰ کیلومتر خط جدید مترو در سال و افزایش سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران اشاره کرد.

وی تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به موتورسیکلت‌های برقی را از جمله اقدامات مصوب در جهت کاهش آلودگی هوای تهران دانست که از سوی شورای شهر نام برد و اعلام کرد: نصب فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی و توسعه اتوبوس‌های برقی در تهران از دیگر مواردی است که به تصویب شورای شهر رسیده است.

IMG11021625

مترو پاکترین وسیله نقلیه شهری است

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که اعتقاد دارم آن چه انجام آن برای مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل امکان‌پذیر بوده، از سوی شورای شهر مصوب شده، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با آقای رییس‌جمهور داشتیم از ایشان درخواست کردیم تا با کمک دولت بتوانیم سالانه ۳۰ کیلومتر مترو در تهران به بهره‌برداری برسانیم.

مهندس سرخو با بیان اینکه مترو به عنوان پاک ترین وسیله نقلیه شهری می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش معضلات تهران ایفا کند، تصریح کرد: امسال مدیریت شهری باقی مانده خط ۳ مترو و همچنین بخشی از خط ۷ مترو را به بهره‌برداری می‌رساند و امیدواریم با تخصیص‌های به موقع، این اقدامات در موعد مقرر عملیاتی شوند. وی در پایان با تأکید بر این که شورای اسلامی شهر تهران با قوت و قدرت بر اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: این نظارت به دو بخش موردی و برنامه‌ای تقسیم می‌شود که شورای شهر در نظارت خود هر دو مورد را اعمال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *