رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که برای مبارزه با آلودگی هوای تهران باید به سمت هیبریدی کردن خودروها و برقی کردن موتورسیکلتها برویم، گفت: بسیاری از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوسها، مینی بوسها و تاکسیها و نیز تعداد زیادی از موتورسیکلتها و خودروهای شخصی که در این کلان شهر تردد میکنند، جزو وسایل نقلیه فرسوده محسوب میشوند
مهندس محسن سرخو افزود: علاوه بر خودروهای فرسوده، بسیاری از خودروهایی که مصرف سوخت بالایی دارند، میتوانند تأثیر مستقیمیدر افزایش آلودگی هوا داشته باشند.وی با اعلام این که شورای اسلامی شهر تهران برای کمک به کاهش آلودگی هوای پایتخت در چشم اندازی ۵ ساله، جایگزینی خودروهای هیبریدی و موتورسیکلتهای برقی را در دستور کار قرار داده، تأکید کرد: خودروهای هیبریدی علاوه بر تأثیر مستقیمی که بر کاهش آلودگی بر جای هوا میگذارند، در کاهش مصرف و ذخیره سازی سوخت نیز مؤثرند.
رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل شبکه مترو میتواند تأثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، اظهار کرد: باید در زمینه افزایش خطوط مترو بیش از پیش پیشرفت داشته باشیم. مهندس سرخو با بیان این که طبق برنامه ریزیهای به عمل آمده، سالانه باید ۳۰ کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شود، تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم، دولت میبایست به مدیریت شهری کمک کرده و از توسعه متروی پایتخت حمایت کند.
وی در پایان با تأکید بر این که خروج خودروهای فرسوده و نوسازی آنها اعم از وسایل نقلیه عمومی و شخصی، از برنامههای دولت محسوب شده و باید از سوی دولت انجام شود، خاطرنشان کرد: شاید در آینده باید به خودروهایی که تأثیر بیشتری در تولید آلودگی هوا دارند، عوارض بیشتری تعلق گیرد.