آغاز طرح برخورد با خودرهای فاقد معاینه فنی

IMG10145702

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای آبان در تهران گفت: ستاد مرکزی معاینه فنی آمادگی دارد در صورت نیاز ، ساعت کار مراکز را افزایش دهد.

به گزارش مهر، ولی الله آذروش ضمن قدردانی از پلیس راهور برای اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای آبان در تهران افزود: با آغاز این طرح پلیس چهار مدرک گواهینامه، کارت ماشین، معاینه فنی و کارت بیمه را در زمان اعمال قانون کنترل می کند و افرادی که این مدارک را همراه نداشته باشند از سوی پلیس جریمه می شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و تشدید آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال و اهمیت انجام معاینه فنی به عنوان یک راهکار مؤثر و اقتصادی در کنترل و کاهش آلایندگی‏ های تولیدی خودرو، جلسات مشترکی با حضور راهور تهران بزرگ در همین خصوص برگزار شد که خوشبختانه در این جلسات با نگاه ویژه و کارشناسانه ریاست پلیس راهور تهران بزرگ تصمیمات خوبی جهت اطلاع رسانی از طریق پیامک به شهروندان و تشکیل اکیپ هایی برای تشدید برخورد با تخلفات معاینه فنی و اعمال قانون درخصوص خودروهای فاقد معاینه فنی اتخاذ شد.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در حال حاضر روزانه هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی می شوند این در حالیست که ظرفیت مراکز معاینه فنی شهر تهران روزانه ۶ هزار خودرو است .

آذروش تصریح کرد: با اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت نیاز ستاد مرکزی معاینه فنی آمادگی دارد ساعت کار مراکز معاینه فنی را افزایش دهد .

وی به شهروندان توصیه کرد طی مهلت باقیمانده تا آبان ماه با صرف زمانی کوتاه به مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام کنند.

آذروش با بیان اینکه در این طرح علاوه بر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی با خودروهای دارای برگه های معاینه فنی غیرمجاز و متفرقه نیز برخورد شدید می شود، گفت: با توجه به مراجعه تعدادی از شهروندان به مراکز غیراستاندارد حاشیه پایتخت توصیه می شود رانندگان جهت انجام معاینه فنی حتماً به مراکز معاینه فنی تحت نظارت شهرداری تهران و یا مراکز مورد تأیید پلیس راهور که با دقت نظر کامل و بدون هیچگونه اغماضی خودروها را کنترل می‏ کنند، مراجعه کنند .

وی با تاکید بر اینکه انجام معاینه فنی موثر و کارآمد تا ۲۵درصد بر کاهش آلودگی هوا تاثیر دارد، بیان کرد: باتوجه به اینکه قانون معافیت ۵ ساله خودروها کارآمدی معاینه فنی را به اغما برده است، امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی راهور تا پایان سال جاری تمامی خودروهای تهران برچسب معاینه فنی دریافت کنند.

آذروش در پایان تأکید کرد: جهت به حداقل رسیدن زمان معطلی خودروها در مراکز، شهروندان قبل از مراجعه مراحلی را که در مراکز کنترل می‏ شود دقیقاً در سایت معاینه فنی به آدرس www.inspection.tehran.ir مطالعه کرده و موارد مربوط به کنترل عیوب ظاهری توسط خودشان کنترل و رفع ایراد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *