تنفس هوای پاک تهرانی‌ها در سال ۹۳

images

این آمار درباره نسبت وضعیت هوا در سالجاری در مدت مشابه سال ۹۰ نشان می دهد روزهای پاک ۶ برابر شده، روزهای ناسالم ۶۰ درصد کاهش و روزهای سالم ۵۰ درصد افزایش داشته است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نسبت روزهای هوای پاک تهران از ابتدای سالجاری تا ۲۰ مهرماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ( ۱۳۹۲ ) سه برابر شده است.

سعید متصدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:برآوردها نشان می دهد نسبت روزهای سالم سالجاری در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و روزهای ناسالم حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این آمار درباره نسبت وضعیت هوا در سالجاری در مدت مشابه سال ۹۰ نشان می دهد روزهای پاک ۶ برابر شده، روزهای ناسالم ۶۰ درصد کاهش و روزهای سالم ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد از ابتدای سالجاری تا ۲۰ مهرماه ۶ روز هوای پاک، ۱۴۶ روز سالم و ۵۳ روز ناسالم داشتیم ، در سال ۹۲ در مدت مشابه دو روز پاک، ۱۳۲ روز سالم و ۷۱ روز ناسالم و سال ۹۱ در مدت مشابه روز پاک گزارش نشده بود، ۱۳۵ روز سالم و ۷۰ روز ناسالم بود. همچنین در سال ۹۰ نیز روز پاک نداشتیم ، ۷۲ روز سالم و ۱۳۳ روز ناسالم گزارش شده بود.

متصدی افزود: امسال نیز بیشتر روزهای ناسالم بعد از بروز توفان در تاریخ ۱۲ خرداد ماه در تهران گزارش شده است زیرا بیشتر روزهای ناسالم مربوط به وجود گرد و غبار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عوامل متعددی در بهبود وضعیت هوا تاثیر داشته اند گفت: توزیع سوخت استاندارد، حذف بنزین پتروشیمی و استاندارد سازی خودروها از جمله اقداماتی است که کاهش آلودگی هوا در کلان شهر ها از جمله تهران را به همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *