ابتکار: رفع آلودگی هوای تهران فقط منوط به عرضه بنزین پاک نیست

null

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگرچه عرضه بنزین یورو چهار در تهران میزان آلایندگی هوای تهران را کاهش داده اما هنوز مشکلات هوای تهران مرتفع نشده است.
معصومه ابتکار در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: باید محورهای دیگر برنامه جامع کاهش آلودگی هوا نیز اجرایی شود.
وی گفت: یکی از محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا بحث کیفیت سوخت بود که گامهای خوبی برداشته شده است.
ابتکار افزود: اکنون کیفیت هوای تهران در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: البته هنوز مشکلات رفع نشده و ممکن است امسال هم در زمستان شاهد وارونگی هوا باشیم .
ابتکار از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را از دیگر محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا خواند و گفت: بحث دیگر مشارکت مردم و توسعه حمل و نقل عمومی و حذف خودروهای تک سرنشین است.
وی افزود: نیروگاه ها هم موظف شده اند سوخت های سنگین مانند مازوت را حذف کنند که در این خصوص وزارت نفت برنامه دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از شبکه های گرمایش خانگی مناسب را از دیگر موارد کاهش آلودگی هوا خواند و گفت: به طور گسترده در سطح شهرها با منازلی مواجهیم که موتورخانه دارد که باید مصرف انرژی در این منازل به حد قابل توجهی کنترل شود.
ابتکار افزود: در بسیاری از شهرهای پیشرفته و صنعتی جهان فقط چند ساعت در روز و یا چند ساعت در شب سیستم های گرمایشی فعالیت می کند و در بقیه مدت روز افراد از لباس گرم استفاده و گرمای ایجاد شده در خانه را حفظ می کنند.
وی گفت: این تفکری غلط و واپسگرایانه است که چون نفت و گاز داریم هر طور بخواهیم می توانیم استفاده کنیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: موتورخانه ها باید از نظر میزان آلایندگی تنظیم شود و برای صرفه جویی در مصرف گاز و همچنین کاهش آلایندگی دمای منازل نباید از ۱۸ درجه افزایش پیدا کند.
صدا و تصویر دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *