آلودگی هوای تهران با کار جمعی در ۴سال آینده قابل کنترل است

6204667-240x180-cropped

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی پایتخت درباره اقدامات قانونی شورای شهر در حوزه کاهش آلودگی هوا اظهارکرد:مداخلات باید در سه یا چهار محور به طور همزمان صورت گیرد تا بتوانیم در چهار سال آینده آلاینده ها را کنترل کنیم، در غیر این صورت نمی توان کار جامعی انجام داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رحمت الله حافظی در خصوص اینکه شورای شهر چگونه می تواند در کنترل وضعیت آلودگی هوای تهران به عنوان نماینده مردم نقش ایفا کند، اظهار کرد: آلودگی هوا علل متعددی دارد و با مداخلات محدود در یک یا دو موضوع نمی توان انتظار داشت آلودگی هوای تهران برطرف شود.
حافظی اظهارکرد: امسال اقدامات صورت گرفته منجر به استفاده از بنزین یورو ۴ شد. این در حالی بود که موتور خودروهای جدید استاندارد یورو ۴ را دارد اما با این حال نمی توانیم پیش بینی کنیم که آیا وضعیت هوا بهتر خواهد شد یا بدتر چرا که ممکن است تغییرات جوی سبب شود امسال شرایط هوا بهتر شود.
حافظی گفت: ممکن است امسال بدون آنکه مداخله ای صورت دهیم و حتی با وجود استفاده از همان بنزین سال قبل، تنها با وزش باد اوضاع تغییر کند و سطح آلودگی کمتر باشد اما در عین حال ممکن است خودروها استاندارد باشند و بنزین یورو ۴ هم مصرف کنیم اما باز وضعیت آلودگی از سال قبل بدتر باشد که این تنها به دلیل وجود عوامل مختلف تاثیرگذار در موضوع آلودگی هواست.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر درباره اقدامات قانونی شورای شهر در بحث آلودگی هوا خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله دوم تکالیفی برای شهرداری داشته ایم و برنامه ریزی برای حذف خودروهای فرسوده تاکسیرانی داریم که تا اواسط سال آینده به تدریج تعویض آنها با خودروهای هیبریدی صورت گیرد.
وی گفت: بحث واردات موتورسیکلت های برقی دنبال شده است به طوری که صحبت هایی با واردکنندگان و تولیدکنندگان صورت گرفته است و درکنار آن اقدام دولت برای کاهش تعرفه موتور سیکلت ها و خودروها از ۴۰ درصد به ۴ درصد را شاهد بوده ایم و این اقدامات آغاز حرکت در مسیر کاهش آلودگی است.
حافظی افزود: شهرداری تهران هم در این مدت مقدمات تردد موتورسیکلت های برقی را مهیا خواهد کرد و ایستگاه های شارژ و پارکینگ های مخصوص این موتورسیکلت ها را مهیا می کند زیرا سال آینده حذف محدودیت تردد این خودروها را به ویژه در محدوده بازار اعمال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *