بررسی راهکارهای مقابله با آلودگی هوای تهران در مجلس با حضور ابتکار و قالیباف

42855_thum

کمال الدین پیرموذن در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با انتقاد از اوج‌‌‌گیری آلودگی هوا در کلان‌شهرها به ویژه استان تهران٬ گفت: تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده با عمر معاینه فنی بالا و همچنین استفاده از گازوئیل غیراستاندارد عامل اصلی آلایندگی هوای پایتخت است.

نماینده مردم اردبیل٬ نیر٬ نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس از مدت‌ها قبل با برگزاری نشست‌های منسجم در خصوص آلودگی هوای کلان‌شهرها به بررسی راهکارهای مختلف پرداخته است٬ افزود: آلودگی هوای کلان‌شهرها نیازمند عزم ملی و همکاری همه‌جانبه ارگان‌ها و مردم دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه با توجه به وارونگی هوا در کلانشهرها و اوج‌گیری آلودگی تنها راه بهبود نسبی هوا بارش‌های جوی و همچنین استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی است٬ تصریح کرد: همکاری مردم در این زمان برای مقابله با آلودگی هوا بیش از هر چیز دیگری کارساز خواهد بود.

ضرورت جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده

وی با بیان اینکه آلودگی هوا رابطه مستقیم با به خطر افتادن سلامت افراد دارد٬ گفت: هر چند وضعیت آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها به نسبت سال‌های گذشته بهبود یافته اما باز هم شاهد آلودگی‌هایی‌ هستیم که باید از بین برود.

پیرموذن با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری میزان بارندگی‌ها و ناپایداری‌های جوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است٬ افزود: امید است با افزایش بارش‌های جوی شاهد کاهش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور باشیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی٬ از دعوت فراکسیون متبوعش از شهردار تهران و همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی ضربتی راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران خبر داد وگفت: امید است برگزاری این نشست در چهارشنبه هفته جاری بتواند نتایج مثبتی برای هوای پایتخت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *