آلودگی هوا موجب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی شده است

139304131630596703136863

رحمت‌الله حافظی در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تهران با اشاره به معضل آلودگی هوا در شهر تهران، اظهار داشت: آلودگی هوا که روز به روز مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند، همه بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش می‌‌دهد در واقع هیچ بیماری نیست که از طریق آلودگی هوا به جز ناهنجاری‌های مادرزادی نوزادان هنگام زایمان، افزایش نداشته باشد.

وی افزود: علت کاهش ناهنجاری مادرزادی نوزادان به دلیل اینکه در پی آلودگی هوا سقط جنین افزایش می‌یابد، کاهش داشته است و این نشان می‌دهد که فاجعه بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنیم.

حافظی در بخش دیگری از اظهارات خود به تبصره ۱۳ بودجه سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: درباره این تبصره از بودجه تذکری به شهرداری تهران دادم اما پاسخ آنها قانع کننده نبود. براساس این تبصره به شهرداری اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات نسبت به انجام معاملات با سازمانها و نهادهای غیردولتی چگونه عمل کند و گزارش آن را هر ۶ ماه به شورا ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: گزارشی که شهرداری در این باره ارائه کرده قانع کننده نبود از این رو می‌خواهیم طی ۱۰ روز گزارش ۶ ماهه نخست سال جاری را ارائه دهد در غیر این صورت موضوع را در قالب سوال از شهردار مطرح خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *