آلودگی هوا در شمال سیستان و بلوچستان به ۳ برابر حد بحران رسید

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان شب گذشته به ۹۲۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید که سه برابر حد بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد. – مرتضی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان این‌که وزش باد و گرد و خاک که از شب گذشته در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده است به سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و دید افقی را تا ۷۰ متر کاهش داد،‌ اظهار کرد: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان شب گذشته به ۹۲۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید که سه برابر حد بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

وی دامه داد: در حال حاضر نیز شدت وزش باد و گرد و خاک در شهرستان زابل ۹۵ کیلومتر بر ساعت است، وزش طوفان تا اواسط یک‌شنبه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نواحی مرکزی از جمله زاهدان، خاش، میرجاوه و نصرت‌آباد افزایش شدید غلظت غبار و گاهی وزش باد و گرد و خاک نسبتاً شدید را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: امروز نفوذ گرد و غبار را به نواحی جنوبی‌ هم خواهیم داشت با توجه به شمالی بودن جریانات در نیمه شمالی طی ۲ روز آینده کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *