رشد اقتصادی در شهرهای بزرگ باعث افزایش آلودگی شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، سرگئی مارکوف مروز ( یکشنبه ۲ شهریور) در هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پایدار با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست مسئله حائز اهمیتی برای روسیه است، گفت: محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند بر استانداردهای زندگی موثر باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون روسیه برای حفاظت از محیط زیست، گفت: در دسامبر ۲۰۰۲ پارلمان و دولت روسیه برای حفاظت از محیط زیست مصوبه ای داد که به ما در رسیدن به اهداف کمک می کرد.

معاون کمیته بین المللی اتاق دولتی فدراسیون روسیه به چالش ها ومشکلات پیش روی کشورش در حوزه محیط زیست اشاره کرد وگفت: در منطقه آرتیک به دلیل تمرکز فعالیت‌هایی همچون تولید نفت و گاز با مشکلاتی مواجه شدیم که در نتیجه آن فدراسیون روسیه تصمیم به اجرای اقداماتی در راستای پاکسازی آلودگی‌های این منطقه گرفت و ملاحظات ویژه‌ای برای آن قائل شد.

به گفته سرگی مارکوف به دنبال درج مقاله ای در نشریه روسی مبنی بر آلودگی خطوط نفت و گاز در بستر رود بالکان و خطراتی که این خط لوله برای آبزیان و تخریب محیط زیست داشت دولت تصمیم گرفت که خط لوله را تا صد کیلومتر از بستر رودخانه دور کند هر چند که هزینه زیادی داشت.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در شهرهای بزرگ روسیه باعث افزایش آلودگی آنها شده است، گفت: برخی شهرهای ما به اندازه پکن آلوده است از این رو برای گسترش برنامه استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی تبلیغاتی را شروع کرده ایم تا بتوانیم طرز تفکر مردم را در استفاده از وسایل نقلیه تغییر دهیم.

معاون کمیته بین المللی اتاق دولتی فدراسیون روسیه، افزود: در تبلیغات خود با طرح سوالاتی از مردم مبنی بر اینکه نظر آنها در مورد مصرف انرژی از جمله آب و برق چیست آنها را وادار به تفکر می کنیم تا به اهمیت مسائل زیست محیطی پی ببرند.

سرگئی مارکوف با بیان اینکه به تغییرات اقلیمی باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم گفت: بسیاری از دانشمندان معتقدند گرمی هوا نتیجه مستقیم آلودگی هوا نیست و نتیجه هزاران سال فعالیت است.

وی با تاکید براینکه آلودگی می‌تواند تاثیر غیرمستقیم بر گرمای هوا داشته باشد، گفت: باید کمپانی‌ها تکنولوژی‌های خود را در راستای کاهش آلودگی هوا بهبود ببخشند.

معاون کمیته بین المللی اتاق دولتی فدراسیون روسیه با تاکید بر تشکیل کمیپین هایی برای حمایت از محیط زیست، گفت: روسیه در حال تغییر است و جهت‌گیری‌های ایدئولوژیکی دارد و بیشتر از پول به انسان ها توجه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *