آلودگی هوا روزانه جان ۸۰ نفر را در پایتخت هند می گیرد

آلودگی هوا روزانه جان 80 نفر را در پایتخت هند می گیرد

براساس تحقیقات صورت گرفته روزانه ۸۰ نفر براثر آلودگی هوا در دهلی نو جان خود را از دست می دهند که درصورت ثابت ماندن این میزان آلودگی،تعداد قربانیان به ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ،۱۳ از ۲۰ شهر آلوده جهان در هند قرار گرفته اند.

براساس تحقیقات صورت گرفته ؛ آلودگی هوا سالانه جان ۳.۲ میلیون نفر را در جهان می گیرد که دوسوم از این تعداد مربوط به هند و چین است.

این محققان معتقدند در صورتی که رهنمودهای افزایش کیفیت هوا به کار گرفته شود می توان از مرگ ۲.۱ میلیون نفر در سال جلوگیری کرد.

هند و چین هر دو برای تولید برق و فراهم کردن انرژی به زغال سنگ رو آورده اند و یافته ها نشان می دهد صدها میلیون نفر از جمعیت فقیر این دو کشور هنوز هم ازچوب و زباله برای پخت و پز استفاده می کنند.

وزیر محیط زیست هند گفت: روزانه ۸۰ نفر در دهلی نو پایتخت این کشور براثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

«پراکاش جاوادیکار» روز شنبه درگفت وگویی با اشاره به مطالعات بین المللی در زمینه آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا و ذرات معلق یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در هند و بویژه پایتخت این کشور است .

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می دهند که هوای آلوده و همچنین بالا بودن ذرات معلق در هوا سبب آسیب رساندن به سیستم ایمنی ریوی، کروموزم ها و حتی DNA شده و دیگر اختلالات تنفسی و بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد.

وزیر محیط زیست هندگفت: در دهلی برای کاهش آلودگی هوا بستن صنایع آلوده کننده هوا ، کنترل دود خروجی خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده برای افزایش کیفیت هوا در دستور کار قرار گرفته و انتظار می رود وضعیت هوای این کلانشهر از زمستان امسال بهبود یابد.

مجله علم و تکنولوژی محیط زیست هند نیز اعلام کرده است که بیشتر این مرگ و میرها به دلیل حمله قلبی و سکته و تعداد کمی به دلیل بیماری های تنفسی است.

به گفته کارشناسان، درصورتی که استانداردهای کیفیت هوا که از سوی سازمان بهداشت جهانی تعیین شده رعایت شود ۸۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا قابل پیشگیری است.

به گفته محققان، میزان آلودگی هوا ناشی از ذرات معلق دونیم میکرون در هوای دهلی حدود ۱۵۰ میکروگرم در هر متر مکعب است که این میزان چهار برابر بیش تر از استانداردهای ملی و ۱۵ برابر بیش تر از دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی است.

به نظر می رسد هند برای رسیدن به رشد اقتصادی سریع توجهی به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا ندارد که این نوع توسعه منجر به مشکلات زیادی در آینده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *