ارتباط بین افزایش نرخ پلاستیک و کارتن و افزایش آلودگی هوا

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، از شکل‌گیری مافیای جمع‌آوری زباله بعد از افزایش نرخ پلاستیک و کارتن به عنوان عاملی درجهت افزایش آلودگی هوا به دلیل توسعه فرآیند بازیافت زباله در تهران خبر داد.فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ما در تشریح جزییات بازدید از مجمتع بازیافت زباله آراد کوه گفت: این بازدید به دعوت اداره کل محیط زیست استان تهران صورت گرفت تا نمایندگان تهران از نزدیک وضعیت بازیافت زباله و گودهایی که در شهرری وجود دارد را بررسی کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رفع معضل آلودگی هوا به عنوان یکی از اولویت‌های پایتخت از اهداف بازدید از این گونه مناطق بود، ادامه داد: این منطقه فاقد اصول بهداشتی بود و تعدادی از شهروندان نیز در آنجا آلونک‌هایی ایجاد کرده‌اند و تفکیک زباله در این منطقه سلامت این افراد را نیز در معرض خطر قرار داده است.

موازی‌کاری دستگاه‌ها مانعی در مسیر مقابله با بازیافت‌کنندگان زباله‌ها

وی با اشاره به اینکه مسئولان محیط زیست و شهرداری قادر به مقابله با مراکز بازیافت زباله‌ای که در محدوده تهران فعالیت دارند، نیستند در بیان دلایل آن تصریح کرد: مالکیت زمین‌هایی که مراکز بازیافت زباله در آنها فعالیت دارند، مشخص نیست، بنابراین در گام اول باید نسبت به شناسایی مالکان این زمین‌ها اقدام شود، چرا که این امر باعث شده افرادی بدون هیچ منع قانونی در این مناطق اقدام به بازیافت زباله کنند.

ذوالقدر در مورد افزایش نرخ پلاستیک و کارتن که بر ایجاد مافیای بازیافت زباله در تهران اثرگذار بوده است، یادآور شد: افزایش نرخ پلاستیک و کارتن باعث بازاریابی برخی در کشورهای همسایه شده که اقدام به فروش این نوع محصولات به مشتریان خارجی می‌کنند.

وی در رابطه با کوره‌هایی که چربی مرغ می‌سوزانند و با این روش به آلودگی هوا در این مناطق دامن زده‌اند، اظهار کرد: افرادی در شهرری اقدام به سوزاندن بقایای چربی مرغ در فضایی غیربهداشتی می‌کنند و نتیجه آن را برای استفاده در روغن زیتون و کوهان شتر به کارخانه‌ها می‌فروشند و اداره کل محیط زیست استان تهران هم که از آنها شکایت می‌کند، متاسفانه گاهی قوه قضائیه در جهت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی به نفع صاحبان این مشاغل رای می‌دهد.

ورود فاضلاب به مزارع؛ شهرری را به محیطی آلوده تبدیل کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: ورود آب فاضلاب‌ها به نهرهای جاری که به مزارع می‌ریزد از دیگر مواردی بود که از آن بازدید کردیم که خود عاملی در جهت آلودگی محیط زیست بوده و شهرری را به محیطی آلوده تبدیل کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: البته اداره کل محیط زیست، شهرداری و استانداری تهران باید به این موضوع ورود کنند و از موضع خود نسبت به این نوع اقدامات کوتاه نیایند و شکایات خود را تا حصول نتیجه پیگیری کنند، چرا که بی‌توجهی به این بخش موجب تشدید و تداوم آلودگی هوای پایتخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *