استان البرز در مرز هشدار آلودگی هوا!

استان البرز در مرز هشدار آلودگی هوا!

در این خبر در خصوص جزئیات میزان آلودگی هوای استان البرز و همچنین وضعیت سلامت افراد در معرض خطر خواهیم گفت. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ‌البرز با بیان اینکه آلودگی هوا در استان به مرز هشدار رسید، گفت: در سه روز گذشته ۳۲۴ نفر به دلیل آلودگی هوا در ‌البرز دچار بیماری تنفسی و قلبی شدند.

مهرداد بابایی در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد:  توجه به اینکه همچنان سطح آلاینده‌ها در استان البرز  در وضعیت هشدار قرار دارد ‌دستگاه‌های مختلف به فراخور نقش خود دست به اقداماتی زدند.

وی ادامه داد:  تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان البرز  در  حال حاضر  در آمادگی کامل به سر می‌برند.

رئیس مرز فوریت‌های پزشکی استان البرز با ذکر اینکه در سه روز گذشته ، ۳۲۴ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی به انحاء مختلف از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۳۷ نفر مشکل قلبی و ۸۷ نفر مشکل تنفسی داشتند.

وی تصریح کرد: به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی کرده و کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.

بابایی افزود: شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز ذکر کرد: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند،همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

وی در پایان بیان کرد :استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری ها ی تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی  را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در هنگام آلودگی هوا در منزل بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *