استفاده از راه‌کارهای مناسب برای پیشگیری از آلودگی هوا

کارشناس اداره‌کل حفاظت‌محیط ‌زیست استان زنجان گفت: برای تامین نیازها، احتیاج به تولید داریم که این مورد نیز بدون استفاده از منابع زیرزمینی میسر نیست. همین امر، آلودگی هوا را به دنبال دارد که باید با استفاده از راهکارهای مناسب، از بروز مشکلات احتمالی و آلودگی هوا پیشگیری کرد.

“علی اسدی”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با استفاده مناسب، امکان حفظ منابع به وجود می‌آید و استفاده پایدار از منابع محدود باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی تصریح‌کرد: باید با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌هایی همچون معاینه فنی خودروها، نصب فیلتر در کلیه کارخانجات و توسعه فضای سبز، زمینه را برای ایجاد هوای پاک فراهم کرد.

این مسوول با بیان اینکه داشتن هوای پاک و عاری از پدیده گرد و غبار و ذرات معلق نیاز به عزم جدی دارد، خاطرنشان‌ کرد: اجرای اقداماتی همچون توسعه فضای سبز باعث می‌شود فضای سالمی در اختیار نسل های آینده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری برای داشتن هوای پاک در استان صورت گرفته، ولی کافی نیست، افزود: یکی از نیازهای اصلی همکاری بین‌بخشی و فرهنگ‌سازی است و اینکه همگان خود را در قبال داشتن هوا و زمین پاک مسوول بدانند.

اسدی با اشاره به نظارت آنلاین بر عملکرد تعدادی از واحدهای صنعتی برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا، اظهار کرد: این کار در راستای افزایش نظارت‌ها بوده و تاکنون نتایج خوبی را از این روش به ‌دست آورده‌ایم، همچنین نظارت‌های دوره‌های از واحدهای صنعتی به‌ صورت حضوری انجام می‌شود تا بتوانیم مانع کار واحدهای آلاینده شویم.

وی تصریح کرد: با پایش وضعیت فعلی می‌توان عوامل تاثیر‌گذار در سلامت هوا را شناسایی کرده و در اجرای برنامه‌ها با توجه به این عوامل کار کرد.

این کارشناس مسایل زیست‌محیطی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در تهدید سلامت هوا نحوه استقرار صنایع در مناطق مختلف استان است، خاطرنشان کرد: مسیر گل‌باد در شهر زنجان شرقی غربی است که با توجه به این موضوع نباید صنایع آلاینده در این محور مستقر شوند.

وی به ضرورت توجه به چنین نکاتی اشاره کرد و یادآور شد: با شناسایی عوامل تهدید‌کننده و گنجاندن آن در طرح‌های اجرایی می‌توان به داشتن هوایی سالم و پاک در طول سالیان آینده امیدوار بود، هرچند این موضوع به همت همه مسوولان نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *