بررسی رابطه ترافیک و آلودگی هوا

فرشید باباخانی با اشاره به اینکه دو ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در تونل نیایش برای اندازه‌گیری رابطه بین ترافیک و آلودگی هوا مستقر شده است، اظهار کرد: هدف ما این است که در ساعات اوج ترافیک، سرعت، جریان و حجم‌های مختلف آن تفاضل بین دو ایستگاه سنجش آلایندگی را محاسبه کنیم.
وی ادامه داد: جریان باد در تونل نیایش به دلیل وجود جت‌فن‌ها از غرب به شرق است. زمانی‌که ما اختلاف بین دو نقطه متفاوت از تونل را با شدت جریان باد ثابت حساب می‌کنیم، می‌توانیم بر اساس پارامترهای ترافیکی میزان آلودگی هوا را حساب کنیم.

معاون فنی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه هدف شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این است که به آلودگی هوا در احجام مختلف ترافیکی پی ببریم، تصریح کرد: دو کارعمده در فرایند این پروژه انجام می‌شود. اول آنکه اطلاعات ترافیکی در ساعت‌های مشخصی برداشت می‌شود و دوم پارامترهای آلودگی هوا نیز بین دو ایستگاه جمع‌آوری می‌شود و در نهایت رابطه بین این دو داده بررسی خواهد شد.
باباخانی با بیان اینکه این نخستین بار است که در کشور رابطه بین ترافیک و آلودگی هوا به صورت علمی بررسی می‌شود، گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم این پروژه را به بزرگراه‌های تهران بسط دهیم و با دلایل علمی بگوییم که حجم‌های مشخص ترافیک چه میزان آلودگی تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *