تلاش ما کاهش آلودگی هوا برای تعطیل نشدن مسابقات ورزشی است

آلودگی هوای تهران و افزایش ریز گردها سال گذشته در حد بالایی بود و باعث تعطیلی مدارس شد. همچنین مشکل برگزاری مسابقات فوتبال در شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان به دلیل آلودگی هوا به چالش بزرگی برای مسئولان و ورزشکاران تبدیل شده بود.معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سلامتی ورزشکاران برای همه به خصوص این سازمان اهمیت دارد و سعی می شود با کاهش آلودگی هوا در بعضی از ماه های سال از حربه تعطیلی مدارس و مسابقات استفاده نشود.تلاش ما کاهش آلودگی هوا برای تعطیل نشدن مسابقات ورزشی است.سلامتی ورزشکاران برای همه به خصوص این سازمان اهمیت دارد و سعی می شود با کاهش آلودگی هوا در بعضی از ماه های سال از حربه تعطیلی مدارس و مسابقات استفاده نشود.

عیسی کلانتری امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی افزود: در صورتی که سازمان هواشناسی ۴۸ ساعت زودتر ساکن بودن هوای پایتخت را اعلام کند، تلاش می کنیم با همکاری استانداری و نیروی انتظامی از ورود کامیون ها در شب به داخل شهر و تردد بعضی از اتوبوس های آلاینده شرکت واحد جلوگیری شود. زیرا ۷۰ درصد آلودگی های پایتخت مربوط به این دو گروه است.
کلانتری با اشاره به پدیده وارونگی هوا (اینورژن) و افزایش آلودگی در برخی ایام سال گفت: برای کمک به ورزشکاران و سایر اقشار جامعه در روزهایی که هوا ساکن است تلاش می کنیم از ورود کامیون ها در شب به تهران و تردد بعضی از اتوبوس های شرکت واحد جلوگیری شود.
وی گفـت: آقای «محمدحسین مقیمی» استاندار تهران همکاری خوبی در این خصوص داشته است و امیدوارم در صورت جدایی وی به دلیل بازنشستگی، جانشین او نیز این همکاری را ادامه دهد. زیرا موضوع کاهش آلودگی هوای پایتخت و دیگر شهرها از برنامه ها و سیاست های جدی آقای رئیس جمهور است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد که سلامتی ورزشکاران برای همه به خصوص این سازمان اهمیت دارد و سعی می شود با کاهش آلودگی هوا در بعضی از ماه های سال از حربه تعطیلی مدارس و مسابقات استفاده نشود.
کلانتری پیش از این در حاشیه جلسه هیأت دولت پیشنهاد تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان در جهت کاهش آلودگی هوای شهرهای نیمه شمالی کشور را مطرح کرده بود.
آلودگی هوای تهران و افزایش ریز گردها سال گذشته در حد بالایی بود و باعث تعطیلی مدارس شد. همچنین مشکل برگزاری مسابقات فوتبال در شهرهای بزرگ مانند تهران و اصفهان به دلیل آلودگی هوا به چالش بزرگی برای مسئولان و ورزشکاران تبدیل شده بود.
ورزشی**۹۰۲۹**۱۵۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *