حمایت ازپایان نامه های دانشجویی با موضوع آلودگی هوا

SANYO DIGITAL CAMERA

آلودگی هوا در روزهای اخیر و در شهرهای کشورمان لزوم پرداخت علمی به این قضیه را بیش از پیش نمایان کرده است شرکت کنترل کیفیت هوا نیز در این زمینه حمایت از پایان نامه ها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، حسین رضا شهیدزاده قائم مقام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در این باره گفت: «با حمایت و توجه شهرداری تهران و مشارکت فعال و موثر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، طرح حمایت از پایان نامه های دانشجویی در دستور کار شرکت کنترل کیفیت هوا قرار گرفت».

او با اشاره به عناوین مصوب جهت حمایت که شامل ۱۶ عنوان می شوند، گفت: «در مباحث دانش بنیان و نیز اقدامات علمی و تحقیقاتی در کشور می­بایست به مشکلات اصلی و موثر در آلودگی هوای کلانشهرها و بویژه تهران بپردازیم. تدوین و تصویب سرفصل­هایی که از این مشکلات اصلی و اساسی به دور هستند، در واقع صرف توان تخصصی متخصصین و دانشجویان در زمینه هایی ست که کاربرد کمتری دارند و موجب اتلاف وقت و سرمایه های علمی کشور خواهند شد».

در همین راستا و به منظور هدفمند نمودن این تحقیقات و به بیان دیگر همسویی هرچه بیشتر فعالیت های علمی و دانشگاهی با مراکز اجرایی و عملیاتی کشور، پس از انجام بررسی های دقیق و برگزاری جلسات بحث و مشاوره با متخصصین و صاحبان ایده و اندیشه، ۱۶ عنوان اصلی، جهت تمرکز بر تحقیقات و انجام پایان نامه های دانشجویی موثر معرفی شد.

شهیدزاده در انتها، معیار و میزان حمایت از پایان نامه های منطبق با عناوین تصویب شده را بر اساس قوانین و مقررات مندرج در وبسایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به آدرس www.rpc.tehran.ir عنوان نمود و از متقاضیان خواست تا با مراجعه به این وبسایت با اقدامات این مرکز در این زمینه آشنا شوند.

عناوین مصوب به شرح زیر هستند:
– بررسی میزان آلاینده های گازی هوا و ذرات معلق در سایت های شرکت واحد
– مطالعه پراکنش آلودگی هوا از منابع ساکن به نقاط و نواحی اطراف در شهر تهران با مدل‌های گوسی (مطالعه موردی مناطق ۱۵ و ۲۱ شهر تهران)
– شناسایی جامع کانون های تولید گرد و غبار موجود و ورودی به تهران و بررسی راهکارهای حذف آن
– مدل‌سازی پراکنش آلاینده‌های گازی و ذرات هوای تهران با مدل‌های فتوشیمیایی
– محاسبه میزان انتشار آلایندگی ناشی از عوارض زمینی و پوشش زمینی در منطقه تهران و اطراف آن و تاثیر آن بر آلودگی هوای شهر تهران
– بررسی اثر تغییر اقلیم بر غلظت آلاینده‌ها در شهر تهران
– تعیین ارتباط اثرات آلاینده های موجود در هوا بر کیفیت هوای داخل ساختمان ها
– ارزیابی اثرات نوسازی به روش تجمیع از دیدگاه اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی
– مقایسه بار آلودگی صوتی ترافیک شهری بین مدهای حمل و نقل عمومی و خصوصی
– مطالعات تونل‌های شهری برای محاسبه ضرایب انتشار
– تعیین سطح آلاینده‌ها در کنار بزرگراه‌ها و استفاده از آنها در تعیین ضرایب انتشار از خودروها
– اندازه‌گیری بار آلایندگی منابع ساکن ناشی از کارکرد درجا خودروهای سنگین دیزلی به تفکیک کاربرد و ارائه راهکارهای کاهش آن
– بررسی چگونگی نحوه الگوی رانندگی و استارت سرد در وسایل نقلیه شهر تهران و چگونگی اثر آنها بر انتشار آلودگی در سطح شهر
– بررسی مدل‌های حمل و نقلی با کاربرد کاهش آلودگی هوا در یکی از مناطق تهران
– بررسی جامع نیازمندی‌ها و اولویت‌بندی شبکه بزرگ راهی تهران به حائل‌های کاهش آلودگی صوتی مانند دیوارهای صوتی و محاسبه اثربخشی
– بررسی اثر زمان بندی چراغ های ترافیکی بر بار آلایندگی محلی تقاطع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *