دستگاه سنجش آلودگی هوا در میبد نصب و راه اندازی شد

 دستگاه سنجش آلودگی هوا در میبد نصب و راه اندازی شد

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور درحاشیه افتتاح این دستگاه با بیان اینکه آب ، هوا، خاک و تنوع زیستی مهمترین منابع حیاتی محسوب می شوند گفت: این منابع باید پایش و مورد بررسی و مدیریت قرار گیرند تا دچار آلودگی و تخریب نشوند.

سید محمد مجابی با اشاره به راه اندازی دستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهرها و مکانهای مختلف افزود: نتیجه پایش این دستگاهها از اهمیت بیشتری برخوردار است .

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان یزد ۱۰ ایستگاه پایش هوا راه اندازی شده که یکی از آنها در شهرستان میبد است اظهار کرد : ارزش هریک از این دستگاههای پایش دو میلیارد ریال است که در مجموع برای راه اندازی ۱۰ دستگاه پایش در استان یزد ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است .

مجابی با تاکید بر اینکه آنچه در شهرستان میبد در شرایط حاضر مورد پایش قرار می گیرد وضعیت گرد و غبار است ،تصریح کرد : با توجه به شرایط اقلیمی که این شهرستان دارد بررسی شرایط گرد و غبار برای حدود و اندازه های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است در آینده بسته به اینکه آلاینده های دیگر در شهر وجود داشته باشد سایر اندازه گیرها هم صورت خواهد گرفت .

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور هدف از راه اندازی این دستگاه را درمرحله اول اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: از نظر محیط زیست آگاهی مردم نسبت به مسائل محیط زیست حق آنان است و این باید در اولین فرصت به اطلاع مردم رسانده شود.

مجابی خاطرنشان کرد: به همین خاطر علاوه بر اینکه پایش صورت می گیرد این پایش به صورت کامل هم اطلاع رسانی می شود تا کلیه شهروندان در جریان وضعیت سنجش آلودگی هوای شهر خود باشند .

این مسوول گفت: در شرایط دنیای امروز کیفیت زندگی برای شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است و این کیفیت از اصلی ترین پارامترهاش وضعیت محیط زیست است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با درایتی که مسولان محلی نسبت به حفظ محیط زیست دارند و همینطور سیاست گذاری های کلانی که در کشور در این حوزه صورت می گیرد شهروندان ایرانی درجای جای این کشور کیفیت زندگی مناسبی از دیدگاه محیط زیست داشته باشند .

شهرستان میبد با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال یزد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *