سامانه تهران من چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سامانه تهران من چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شهر تهران به عنوان یک شهر پر جمعیت و پایتخت ایران نیاز به مدیریت طرح های ترافیکی و امکانات شهروندی دارد تا هم آلودگی هوا را تا حدودی کاهش داده و مدیریت کند و هم آسایش و آرامش شهروندان ساکن این شهر را فراهم کند. از آنجایی که دسته ای از مردم به ناچار مجبور به تردد در طرح های ترافیک هستند باید برای خرید طرح های ترافیکی سال ۹۸ به مرجعی مراجعه کنند. حال شهرداری تهران اپلیکیشن و سامانه تهران من را معرفی کرده تا کاربران با استفاده از آن به تعدادی از امکانات شهروندی که نیاز به مدیریت شخصی سازی دارد دسترسی آسان تری داشته باشند.

در سامانه تهران من، امکاناتی علاوه بر خرید طرح ترافیک در اختیار کاربرها قرار گرفته شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم. برای آن که بتوانید از این سامانه استفاده نمایید باید حساب کاربری خود را از پیش ساخته و در اختیار داشته باشید. با ما همراه باشید.

چگونه در سامانه تهران من ثبت نام کنیم؟

با کلیک بر گزینه ثبت نام در قسمت بالای سمت چپ صفحه می توانید ثبت نام را شروع کنید. حال صفحه ای برای شما باز می شود که می بایست اطلاعات اولیه خود نظیر اسم کاربری، رمز عبور، آدرس ایمیل، شماره موبایل و در صورتی که مایل باشید عکس کارت ملی را وارد نمایید. مرحله ی بعدی وارد کردن کد تاییدی است که از طریق پیامک برای شما ارسال می شود. پس از آن که تمامی مراحل ثبت نام به اتمام رسید می توانید به راحتی از این سامانه استفاده نمایید.

در این سایت یک مشکلی وجود دارد که بعد از ورود به حساب کاربری در هر صفحه ای باشید، با کلیک بر روی لوگوی سایت کاربر از حساب خارج شده و می بایست دوباره اطلاعات را وارد نمایید. در تمامی سایت ها لوگوی سایت نقش میانبر برای رفتن به صفحه ی اصلی سایت را ایفا می کند که این بخش از سامانه تهران من با مشکل مواجه است.

سامانه تهران من چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در صورتی که مرورگر خود را ببندید و دوباره سایت را باز کنید، به صورت خودکار از حساب کاربری خارج می شوید و می بایست دوباره وارد سایت شوید. این مسئله برای اکثر کاربران ناراحت کننده است و احتمالا به زودی این مشکل رفع خواهد شد. پس از آن که به حساب کاربری وارد می شوید، صفحه ی اعتبار شهروندی ست که در این قسمت می توانید موجودی اعتبار سالانه، موجودی نقدی و مبلغ مسدودی و جمع بدهی را ملاحظه نمایید.

جالب است بدانید که در این سایت، قسمتی به اسم داشبورد من قرار دارد که می توانید از آن به عنوان میانبر برای دیدن خدمات سایت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که حساب کاربری مهم ترین قسمت برای دریافت خدمات سامانه است که در ادامه ی مطلب کاربرد و عملکرد آن را توضیح خواهیم داد.

تعریف حساب شهروندی

حساب شهروندی در حقیقت همان حساب بانکی شما در این سامانه است. مبلغی که برای شارژ حسابتان پرداخت می کنید، همان اعتبار شما در سامانه است و زمانی که از این خدمات استفاده می کنید، مبلغ مورد نیاز از حساب شهروندیتان کم می شود. به طور مثال برای خرید طرح ترافیک می بایست اعتبار کافی را در حساب خود داشته باشید و در غیر این صورت می بایست حساب خود را شارژ کنید و پس از آن طرح ترافیک خود را خریداری نمایید. با شارژ کردن حساب شهروندی خود می توانید از خدماتی نظیر خدمات طرح ترافیک، بلیط مترو، پارک حاشیه ای و بلیط برج میلاد استفاده نمایید.

سامانه تهران من چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

طریقه شارژ کردن حساب شهروندی

وارد داشبورد من شوید و روی حساب شهروندی من کلیک کنید. در این بخش می توانید امور افزایش اعتبار و استرداد وجه را انجام دهید و فهرست تراکنش ها را ملاحظه نمایید. برای وارد کردن مبلغ مورد نظر برای شارژ وارد درگاه بانک شوید و مبلغ را پرداخت نمایید. حال می توانید از خدمات سامانه ای که احتیاج به پرداخت هزینه دارند استفاده نمایید.

سامانه تهران من چگونه طرح ترافیک و خودرو ها را مدیریت می کند؟

همان طور که می دانید برای استفاده از خدمات شهری مربوط به خودرو همچون طرح ترافیک و پارک می بایست مشخصات خودروی خود را در سامانه تهران من ثبت نمایید. در منوی داشبورد من، بر گزینه مدیریت خودروها کلیک نمایید و بعد از آن که زیر گزینه ها نمایان شد گزینه ی مورد نظر خود را برگزینید. گزینه هایی که در این بخش در اختیارتان قرار داده می شود عبارتند از: خودروهای تحت پوشش من، فهرست تردد و عوارض خودرو.

برای افزودن خودرو می بایست شماره پلاک و شماره VIN را وارد نمایید. در قدم بعدی باید مشخصات مالک و شماره شاسی و شماره موتور و تصویر کارت ماشین را ثبت نمایید. در بخش خدمات خودرو نیز می توانید عوارض پرداختی و یا فهرست تردد خودروی خود را ملاحظه نمایید.

خدمات طرح ترافیک در سامانه تهران من

بهترین خدماتی که سامانه تهران من به شهروندان ارائه می دهد، خرید طرح ترافیک است. طبق تعرفه سال ۹۸ کاربران می توانند به صورت روزانه از این سامانه برای طرح ترافیک اقدام نمایند. برای خرید طرح ترافیک هفتگی می توانید از روز پنجشنبه برای شنبه تا چهارشنبه هفته بعدی اقدام نمایید. این خدمات از طریق قسمت خدمات طرح ترافیک در داشبورد من و از طریق گزینه درخواست انتخاب روز میسر است.

بهترین خدماتی که سامانه تهران من به شهروندان ارائه می دهد، خرید طرح ترافیک است. طبق تعرفه سال ۹۸ کاربران می توانند به صورت روزانه از این سامانه برای طرح ترافیک اقدام نمایند. برای خرید طرح ترافیک هفتگی می توانید از روز پنجشنبه برای شنبه تا چهارشنبه هفته بعدی اقدام نمایید. این خدمات از طریق قسمت خدمات طرح ترافیک در داشبورد من و از طریق گزینه درخواست انتخاب روز میسر است.

پارک حاشیه ایدر این سامانه

در این سامانه می توانید از خدمات پارکومترها و پارک در حاشیه خیابان نیز استفاده نمایید. گزینه ی پارک حاشیه ای امکاناتی برای ثبت زمان و محل پارک در اختیار کاربر قرار می دهد که با وارد شدن به آن می توانید نقشه ی تهران را ببینید.

خدمات شهرسازی و مسکن در تهران من

جالب است بدانید که با این بخش می توانید استعلام آخرین وضعیت پرونده شهرسازی، استعلام طرح تفضیلی و نمایش اطلاعات شهرسازی را دریافت نمایید.

خدمات متفرقه سامانه تهران من چیست؟

در سامانه تهران من خدماتی دیگر نظیر خرید بلیط بازدید از برج میلاد و خرید بلیط تک سفره مترو ارائه داده می شود.

One thought on “سامانه تهران من چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *