شهرداری تهران در مورد کاهش آلودگی هوا مبالغه کرده است؟

شهرداری تهران در مورد کاهش آلودگی هوا مبالغه کرده است؟

در این مطلب متن گفتگوی محمد علیخانی را در خصوص صحت میزان کاهش آلودگی هوای تهران مشاهده خواهید کرد. با ما در ادامه مطلب باشید.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، درباره حواشی ایجاد شده از طرح جدید ترافیکی که جایگزین طرح زوج یا فرد شد، بیان کرد: لغو یا ادامه طرح جدید بستگی به نظر شورای عالی ترافیک دارد. متأسفانه شورای شهر عضو شورا عالی ترافیک نیست و تنها نمایندگان پلیس، شهردار تهران، معاون حمل و نقل، وزارت کشور و استانداری می‌توانند نظرات خود را در این زمینه اعلام کنند و تصمیم آنها منجر به لغو یا ادامه طرح شود.

وی با اشاره بر اینکه حضور نماینده‌ای از شورای شهر در شورای عالی ترافیک ضرورت دارد،‌گفت: این طرح از ابتدا ایراد داشت و ما نیز با آن مخالف بودیم که پس از اجرای آن آمارها نیز نشان داد طرح اثری آن طور که اعلام کرده بودند نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران از ابتدای تابستان آمارهایی در مورد کاهش آلودگی هوا به دلیل اجرای این طرح اعلام کرد که غلوآمیز بود و درست نبود و ما مدام مطرح کردیم که نه اجرای طرح بلکه بهبود وضعیت هوا و تغییر شرایط جوی و وقوع بارش‌ها سبب کاهش آلودگی هوا شده است.

علیخانی همچنین اظهار داشت: مشخص بود که در پاییز و زمستان تأثیر قطعی این طرح نمایان می‌شود و اکنون با وضعیت آلودگی هوا همه آمارهای شهرداری در این زمینه زیر سؤال رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *